Yearly Archives: 2018

Matemàtiques manipulatives

Els alumnes de 2n d’ESO experimenten  amb dos cilindres construïts amb uns fulls de cartulina que tenen exactament la mateixa mida. Els  omplen amb arròs i  comproven d’aquesta manera que el cilindre d’alçada més baixa  i amb més radi, pot contenir molta més quantitat d’arrò.s
D’aquesta manera s’enten com, amb la mateixa quantitat de material, podem dissenyar estructures més eficients que d’altres, com és el cas d’aquest cilindre de radi més gran.

By |14/12/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Nadales i Marató

Els alumnes de 5è de Primària hem sortit a cantar nadales pels voltants de l’Escola i hem recaptat 58,49€, a més a més de llaminadures i somriures. Una vegada a l’Escola, hem fet una assemblea i hem decidit destinar els diners recaptats a col·laborar amb la Marató de TV3, que aquest any recapta diners per investigar i per millorar la supervivència de les persones que tenen o tindran aquesta malaltia. Gràcies a tots els comerciants del barri per ajudar-nos a passar una jornada inoblidable.

Podeu veure algunes fotos i un vídeo de la jornada fent clic en aquest enllaç.
El càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones. Cada dia moren 28 persones de càncer, és a dir, més de 10.000 a l’any.

Gràcies a la investigació biomèdica, a Catalunya, la supervivència al càncer ha crescut un 7% en els últims 10 anys i la mitjana se situa, actualment, en el 55%. Però malgrat els avenços que s’han fet en tractaments, mètodes de diagnòstic i prevenció, la incidència del càncer segueix sent molt alta:

1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindran càncer al llarg de la seva vida.

By |12/12/2018|Notícies|

Aftermovie “Creix al Turó”

Benvolguts i benvolgudes,
Com bé sabeu, a l’Escola El Turó estem de celebració! Els turonins i turonines ja fa 50 anys que caminem pel món! Una de les iniciatives programades per immortalitzar aquest any ha estat la creació de la cançó que a partir d’ara ens representarà com a escola.
Amb lletra d’Ivan Moldes i Berta Bayo i amb composició, arranjament i producció d’en Mickey de los Reyes, el tema s’ha portat a gravar a un estudi professional! Encara no podreu sentir el resultat final, però de moment us deixem amb un “aftermovie” sobre com s’ha viscut tot el procés d’enregistrament!
Aquí trobeu l’enllaç al Youtube per poder veure el vídeo! Esperem que us agradi molt!

Escola El Turó

By |10/12/2018|Notícies|

Art & Craft

Miró s’endinsa a les aules de P3 perquè els infants puguin gaudir del seu art.

Crearem, manipularem i farem d’artistes aprenent conceptes en anglès!

By |09/12/2018|Idiomes, Notícies|

Plàstica a Cicle Mitjà

Els nens de Cicle Mitjà hem començat a treballar amb els telers fabricats a casa. Ens relaxa molt i gaudim d’una feina artesanal a l’àrea de plàstica. Cada nen al seu gust farà un regal fantàstic per aquest Nadal. Veureu quin goig que farà la taula!

By |03/12/2018|Creativitat, Notícies|

Taller d’informàtica

Els alumnes de 4t de Primària han aprés a escriure amb el teclat de l’ordinador a partir de jocs i diverses activitats de dificultat creixent.

A 5è de Primària, els alumnes han escrit un conte de manera col·laborativa amb la eina “Google Docs”. Ara només cal donar format al conte i fer ús de diverses eines per aprendre a corregir el text.

I pel que fa als grans de Primària, els alumnes de 6è han fet una redacció lliure per tal d’aprendre a fer ús de diferents webs amb l’objectiu de poder corregir el text de manera autònoma.

A més, a la foto els podeu veure treballant en un nou projecte.  A través del treball cooperatiu, fan una cerca dels valors que poden transmetre els jocs que estan preparant pels alumnes de Primària. Aquest projecte es treballa des de diferents tallers i àrees com: Educació en Valors, Català, Taller d’Informàtica i Educació Física.

By |02/12/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Aprenentatge cooperatiu

Des de l’àrea de matemàtiques inventem problemes. Tenim les dades i ens inventem les preguntes. Quan ja tenim uns quants problemes els compartim i a resoldre’ls entre tots.
Hem vist que no totes les preguntes valen i també que és més fàcil de resoldre’ls d’aquesta manera.

By |29/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Robòtica en anglès

Els alumnes de CI realitzen tallers i racons per iniciar-se en el món de la robòtica i la programació en anglès.

Hem començat amb robots senzills en els que programem la direcció que seguiran i algoritmes que mouen personatges com l’Scrat o l’Eyebrows en la direcció que més ens convé.

By |19/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Treball per projectes

És una manera d’entendre l’educació que defensem molt i que considerem que és el gran remei que necessiten les escoles actualment.

Aquesta manera de treballar, ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu.

Des del Turó, creiem que l’escola ha de deixar fluir la seva creativitat i imaginació i centrar-se en els seus interessos i en la societat que els envolta i en la que han de viure.

Els projectes els treballem a molts nivells educatius,. Deixem un petit tastet del que han fet els nens i nens d’infantil per triar el nom de la classe.

P3: Les papallones
P4: Els cotxes
P5: Els detectius

By |19/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Servei Comunitari

Els alumnes de 3r d’ESO han començat a les pràctiques de voluntariat en el marc del Servei Comunitari, un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de secundària, la competència social i ciutadana.

By |19/11/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|