A l’Escola El Turó oferim diversos serveis fora de l’horari lectiu per ajudar les famílies a la conciliació laboral i familiar.

Casal d’estiu

Durant les primeres setmanes de vacances escolars d’estiu, l’Escola organitza un projecte de casal atractiu i alternatiu entenent que aquests dies han de ser un temps de descans merescut i, a la vegada, de lleure, esbarjo i diversió on els infants puguin interactuar i interaccionar entre ells/es. Aquest és dut a terme per monitors i monitores titulades i mestres de l’escola.

Dins d’aquest projecte hi ha activitats de tots tipus, les quals estan organitzades per setmanes i segons les edats dels nostres participants , fet que ens fa organitzar tres programacions diferents :

1. grup de petits (de P3 a P5).
2. grup de mitjans (des de 1r fins a 3r) 3. grup de grans (de 4t a 6è).

Totes i cadascuna d’aquestes activitats giren entorn a un CENTRE D’INTERÈS que a la vegada té un EIX MOTIVADOR. En els darrers anys hem realitzat alguns d’aquests temes:

• Els pirates, eix de motivació , El pirata Turoní.
  • Alegria, és Festa Major
  • El cinema.
  • Els 4 elements: terra-mar-foc-aire.
  • Viatgem, per on hem passat pels 5 continents.
  • La pre-història.
  • El bosc encantat.

Cadascú d’aquests centres d’interès han tingut un munt d’activitats diverses com ara,

• Jocs (cooperatius, tecnològics, d’equip individual, de taula, d’exterior, pre- esportius…).
  • Gimcanes (d’orientació, de jocs, d’enigmes, d’esports, escape- rooms)
  • Activitats aquàtiques (xeringades, ruixades, gimcanes, )
  • Tallers (d’art, de pensament-lògic, de ciències, de tecnologia)
  • …i un munt més on els nens i nens han gaudit moltíssim.

a més, de les sortides per Mataró o fora : Piscina, platja, parcs, sortides culturals, pel nostre barri, per conèixer la nostra Ciutat…

I L’activitat estrella L’ ACAMPADA A L’ESCOLA amb el seu JOC DE NIT.

Menjador

L’organització del nostre servei de menjador escolar té una funció molt important en tot el que fa referència a l’adquisició d’hàbits i comportaments alimentaris, així com també al bon funcionament de tot el que implica aquest servei, com ara vetllar per la bona adequació de l’espai, no només en neteja sinó també en decoració, és a dir, organitzar-lo com un espai molt agradable pels nostres infants, els quals no només van a menjar-hi sinó també a gaudir-ne.

Per nosaltres, aquest servei va molt més enllà del fet de menjar ja que les activitats prèvies i posteriors als àpats així com el control dels nostres infants són molt importants.

Per tant, creiem que és essencial que hi hagi una coordinació entre la família i l’Escola per tal de garantir una adquisició d’hàbits alimentaris saludables i satisfactoris pels infants.

Per altra banda, la nostra Escola creu que l’espai del migdia és un temps molt important per tots els infants; per tant, han de  tenir un seguit de situacions educatives com l’adquisició d’hàbits, els aprenentatges intel·lectuals i instrumentals, la convivència, etc. En tractar-se d’un espai on hi ha una correspondència entre la família i l’Escola,  cal utilitzar un mètode de treball consensuat amb tots els que estan amb els infants.

El nostre projecte i el nostre treball es defineixen amb la programació i l’organització del temps i de l’espai correcte a més d’uns aprenentatges, els quals es basaran en uns objectius, unes activitats i uns valors que com ja hem dit anteriorment guardaran relació amb el Projecte de l’Escola. Per aquest motiu estructurem el servei de menjador en dues franges horàries :

• L’hora de l’àpat: aquest és amb catèring provinent de Cuina Bartrés i on es vetlla per:
    • Un menú que és servit en unes òptimes condicions d’envasat i temperatura per tal que estigui fora de risc higiènico – sanitari.
    • Un control rigorós, exhaustiu i sistemàtic de tots els aspectes de la qualitat del servei: acceptació dels menús, quantitats suficients, organització del menú, qualitat d’activitats, equip de monitors eficaç….
    • Un control del servei in situ per part dels nostres responsables.
  • Espai del lleure: on hi ha un seguit d’activitats organitzades i que són dutes a terme per monitores titulades.

Extraescolars

El conjunt de les activitats extraescolars que oferim en la nostra Escola complementen el projecte educatiu i pedagògic d’aquesta. Amplia la informació seguint aquest enllaç.

Acollida matinal

L’Escola ofereix servei de permanències o d’acollida matinal que permet a les famílies portar els seus fills/es abans de l’hora d’obertura (de 8 a 9 del matí).
Durant aquesta hora, s’ofereix un espai tranquil sota la vigilància d’una mestra de l’Escola on l’alumnat pot gaudir d’una estona de lleure compartida entre companys/es de diferents edats, fent activitats diverses.
Els alumnes més grans poden aprofitar per repassar, fer deures o dedicar l’estona a la lectura i els més petits acostumen a jugar, pintar o mirar contes.
És una estona tranquil·la en la que comparteixen també converses o jocs tots junts: grans, mitjans i petits.