Un curs més hem engegat el projecte d’apadrinament lector amb el qual s’intenta que,  tant uns com altres, visquin i gaudeixin d’ una experiència d’aprenentatge lector amb diferents companys/es de l’escola.

Els nens i les nenes de sisè curs fan de “padrins/es” lectors i ajuden a aprendre a llegir als infants de P5. La intenció és que aquesta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.

Es distribueixen les parelles formades per un/a nen/a de sisè i un/a nen/a de P5 tenint en compte aspectes com ara el nivell d’aprenentatge, la personalitat, les motivacions… entre d’altres. I és important explicar als més grans la importància del compromís que adquireixen i de la responsabilitat que això suposa respecte als més petits.

Durant aquest projecte no només es llegirà, sinó que també els padrins/es faran preguntes de comprensió o qualsevol altra activitat relacionada amb les habilitats lingüístiques (depenent de les necessitats i interessos del seu fillol/a), es realitzaran diferents activitats o manualitats i una sortida a la Biblioteca.

Els objectius generals plantejats per aquest projecte són:

• Millorar el nivell lector.
  • Reforçar el vocabulari i l’expressió oral.
  • Desenvolupar la imaginació, la creativitat i la fantasia.
  • Establir noves relacions enriquidores fomentant l’ajuda i cooperació entre els alumnes dels diferents cicles.