Dia a dia a la nostra Escola

Els projectes d’aprenentatge
Dur a terme projectes d’aula permet als nens i nenes ser partícips de tot el procés d’aprenentatge, des que aquest s’inicia fins al moment en què el donem per finalitzat.
Partim dels seus interessos, dels seus coneixements previs, tot fomentant l’experimentació, la creativitat, l’esperit científic i crític. Amb els projectes els infants construeixen aprenentatges interaccionant amb el medi que els envolta de manera integradora, global i significativa.
Racons a Primària
A 1r i 2n de Primària cada trimestre realitzem diferents racons d’aprenentatge de matemàtiques i de llengua. A llengua treballem vocabulari, l’expressió oral i escrita, l’estructura de les frases, l’ortografia catalana i diferents paraules amb significats contraris. Pel que fa a l’aprenentatge de les matemàtiques, tenim diferents jocs per interioritzar l’€: coneixem els bitllets i les monedes i realitzem equivalències, pagaments, tornem el canvi,… així mateix, posem en pràctica les operacions de suma i resta, elaborem figures amb el “Tangram” i ens iniciem a les taules de doble entrada amb el joc d’”Enfonsar la flota”. Us deixem amb un recull d’imatges d’aquests racons.
Arts & Crafts
A l’Escola apostem molt fort per la llengua anglesa i volem afavorir el seu aprenentatge al màxim. És per aquest motiu que introduïm l’anglès a l’etapa d’Educació Infantil, i ho fem de manera lúdica, activa i dinàmica, a partir de cançons, danses, contes i jocs.
A més a més, hem iniciat el Projecte “Arts & Crafts”, amb el qual els infants s’endinsen en el món de l’art i dels artistes a través de l’anglès.
Racons a Infantil
Els racons d’aprenentatge ens permeten organitzar l’aula en petits grups i en diferents espais. En aquests espais els infants realitzen de manera simultània diferents activitats cognitives, manipulatives i simbòliques. Aquesta proposta metodològica potencia l’autonomia i la iniciativa dels petits i petites, alhora que aprenen a col·laborar i a compartir coneixements i aprenentatges.
El rol de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i proporcionar oportunitats, adaptant les propostes als diferents infants.
Iniciativa i autonomia personal
Els alumnes de 4t d’ESO participen activament en la preparació del seu viatge de final d’etapa, especialment en l’organització d’activitats per aconseguir finançar-lo. Els nois i noies participen de la Festa de Nadal organitzant una “Fira de jocs i tallers”. Al desembre també munten el sorteig d’una panera i venen povorons. Pel febrer es fa una rifa (bicicleta, rellotge digital…) I per Sant Jordi els alumnes participen de la diada venent roses naturals i de llaminadura a les parades de l’escola i del centre de Mataró. tges i proporcionar oportunitats, adaptant les propostes als diferents infants.
Projecte d'hort
A l’Escola el Turó entenem l’hort escolar com un recurs que ens obre tot un univers de possibilitats d’aprenentatge i permet a l’alumnat desenvolupar aspectes com la responsabilitat, la consciència ecològica, mediambiental i el treball en equip.
Cada temporada plantem, cuidem i collim hortalisses com faves, enciams, alls, raves… Aprenemt fent, perquè no hi ha millor manera d’accedir al coneixement que amb la participació activa.
Scratch Challenge
MSchools Scratch Challenge és una proposta didàctica que té l’objectiu de promoure les competències digitals i desenvolupar el pensament creatiu i el treball col·laboratiu entre els més joves. A través del llenguatge de de programació lliure Scratch els alumnes poden crear històries interactives , simulacions, jocs i animacions.
En aquesta modalitat hi participen els alumnes de Cicle Superior on han de desenvolupar un projecte sobre el repte plantejat per a cada edició.
Setmana de la ciència a 3r
Els alumnes de 3r de primària estem treballant les fruites i verdures de temporada. Hem buscat informació, hem recopilat les dades i finalment he elaborat una gràfica circular gegant amb les fotografies de les fruites i verdures repartides pels mesos de l’any que les podem trobar fresques al mercat.
Dia mundial de la infància
Els alumnes del cicle mitjà de primària van treballar el Dia Mundial de la infància llegint i reflexionant sobre quins són els drets dels infants i elaborant punts de llibre per tenir-los ben presents.
Proves de competències bàsiques
PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Cada any, l’alumnat de 6è i de 4t d’ESO de la nostra escola realitza les proves de Competències Bàsiques que organitza el Consell Superior d’Avaluació de Catalunya. Aquestes proves avaluen el grau de superació de les competències de l’alumnat en diferents àmbits: Llengua catalana, Llengua castellana, Llengua anglesa, Matemàtiques, Ciències i Tecnologia.
Els resultats de l’alumnat de l’Escola El Turó són molt satisfactoris ja que, any rere any, ens situen entre les franges dels nivells mitjà-alt i alt. Això és degut a la preparació de l’alumnat durant tota la seva escolarització, tant a nivell de continguts com de metodologia i de gestió del temps.