A Cicle Inicial hem començat el curs treballant l’educació emocional a través del llibre “El Monstre de Colors” de l’escriptora Anna Llenas. Parlem de les emocions (de com se senten, del què els passa per dins davant de determinades situacions, etc.),  introduïm els pots de les emocions. Amb el llibre aprenem que conèixer, identificar i expressar les emocions és molt important per estar bé amb nosaltres mateixos.

En relació amb 1r de Primària, cada alumne va dibuixar el seu monstre de colors per tal de poder compartir amb la classe com se senten a l’escola. A més a més, hem creat un joc interdisciplinari a través del qual els alumnes fan sumes, expressen com se senten i gaudeixen d’una activitat en grup.

A 2n de Primària anem una mica més lluny i aprofundim en les principals emocions. Així doncs, hem estat analitzant diferents sentiments i els hem classificat dins de l’alegria, la calma, la tristesa, la ràbia, la por i la sorpresa. D’aquesta manera, per exemple, hem vist que experimentem tristesa quan ens sentim sols, avergonyits o desanimats, o bé notem por quan ens sentim insegurs, espantats o preocupats.

Després d’aquesta pluja d’idees i anàlisi de les diferents emocions, hem iniciat una activitat anomenada “La màquina dels xiclets”. Aquesta tasca consisteix a dedicar uns minuts cada dia a pensar com ens sentim i pintar un xiclet del color de l’emoció que experimentem. Aquesta tasca ens permetrà observar quin o quins són els colors predominants de la nostra màquina de xiclets i veurem quines emocions són les que més sentim.

Tot seguit us deixem un recull d’imatges de les aules de 1r i de 2n de Primària realitzant aquestes activitats.