EL TURÓ ES TORNA A CLASSIFICAR PEL REPTE EMPRÈN

El Repte Emprèn és un concurs anual que planteja Educaixa emmarcat al programa Joves Emprenedors, on l’Escola El Turó ja es va classificar a l’edició de 2017 amb el projecte  GEB.

Enguany ho hem tornat a fer. Des de la matèria optativa d’Emprenedoria (4t d’ESO) s’han presentat 3 projectes.  D’aquests, un ha estat escollit per assistir al Campus Virtual de Joves Emprenedors, on els alumnes seleccionats participaran en un repte que els posarà a prova i, si ho fan prou bé, optaran a guanyar un portàtil per cada membre de l’equip! Si ho fan excepcionalment bé i queden entre els 5 primers, podran guanyar el primer premi, que teòricament (si el Coronavirus ho permet) consisteix en un viatge formatiu d’una setmana a Sillicon Valley (Califòrnia)!

SUCOF: El Projecte seleccionat

SUCOF és un producte ideat per l’equip format per la Malena, la Maria, la Salma i la Carla, que pretén millorar la concentració dels alumnes amb TDAH i contribuir a la seva salut i a la del planeta. Es tracta d’uns pedals dissenyats per l’aula. Són resistents, estables, assequibles, mòbils, adaptables a diferents mides, connectats a una aplicació de seguiment per part del professor i recuperen part de l’energia del moviment en una bateria. Segons estudis de la Universitat de Florida (Sarver et al) i vàries experiències pilot (Des Cedres, Quebec; Artur Martorell, Badalona), el fet de canalitzar l’excés d’energia a través del moviment, permet  augmentar la concentració i, en conseqüència, millorar el progrés de l’alumne i el de la resta de companys a l’aula. Oi que sembla un projecte guanyador?