Des de l’inici de l’escola, un dels seus compromisos va ser recuperar les tradicions populars catalanes i tornar-les a col·locar al bell mig de la societat, que les havia vist proscrites durant tants anys de dictadura.

Afortunadament, aquella etapa ja ha passat, però les festes continuen sent una part important de la nostra escola des de la vessant de coneixement de les tradicions catalanes.

El Jocs Florals són una de les tradicions més antigues a Catalunya. Es van instituir a Tolosa l’any 1423 i es van celebrar fins al 1484. A Tolosa concorrien també trobadors i poetes catalans. Al 1393, per desig del rei Joan I, es van instaurar a Barcelona.

A la nostra escola es celebren ininterrompudament des de 1979 i ja són un dels Jocs Florals escolars més antics de Catalunya.

Per Sant Jordi la nostra escola s’omple de color, de cançó, d’aroma a roses i de llibres. Les famílies llegeixen llibres als alumnes, els alumnes als més petits, i els més petis porten l’il·lusió d’una festa màgica, per la qual desfilen princeses, cavallers i terribles dracs.

La Castanyada és un dels costums més característics de la diada de Tots Sants. A l’escola la celebrem com una festa de tardor i els més petis fan panellets. Després, al pati, tots mengem castanyes.

El Carnaval és una festa pagana amb més dos mil anys d’antigitat que troba el seu origen en antigues festes d’hivern. Actualment el carnaval s’ha convertit en una festa de caràcter lúdic.

Nosaltres aprofitem aquesta festivitat per preparar un munt d’activitats que s’emmarquen en totes les àrees del currículum: enginyar les disfresses, redactar el pregó, treballar en equip… Al final del dia, les famílies i veïns del barri surten al carrer i als balcons per veure’ns desfilar.

La tradició nadalenca és un signe d’identitat del nostre poble. Al pessebre hem afegit divertits caganers amb la cara de Maragall, Pujol o, fins i tot, John Lennon. També a casa tenim el tió de Nadal, un simpàtic tros d’arbre que presideix el nostre saló durant els dies previs al Nadal. A l’escola celebrem aquesta festa d’hivern com un signe de la nostra cultura i el final de la primera etapa del curs.

El Dijous gras és el tret de sortida a les festes de Carnaval arreu del país i nosaltres celebrem aquest dia menjant un entrepà de truita tots plegats.

El Dia de la Música és el colofó a un munt d’activitats musicals que es porten a terme durant les quatre últimes setmanes de curs. L’escenari del Festival que es celebra aquest dia, veu passar tots els alumnes i educadors de l’escola.