Aprofitar les noves aplicacions per combinar joc i aprenentatge és una opció realment motivadora per repassar d’una altra manera els continguts essencials treballats durant el curs. Amb l’alumnat de Cicle Superior de Primària hem experimentat i ens hem divertit fent servir una eina de realitat augmentada anomenada Plickers. Aquesta és una aplicació que fa possible usar la tecnologia a l’aula sense emprar gairebé tecnologia. Aquesta eina permet recollir ràpidament respostes dels alumnes encara que ells no disposin d’un dispositiu per transmetre-les. El docent ha de tenir instal·lada l’aplicació al seu dispositiu mòbil i un ordinador a l’aula connectat a internet i a algun tipus de sistema de projecció. Els alumnes, en canvi, només han de disposar d’unes targetes fotocopiables amb un codi bidi que els permetin triar entre 4 opcions (A, B, C i D) segons com orientin la targeta. En mostrar-les, el docent pot escanejar-les amb la càmera del seu dispositiu mòbil i rebre les respostes relacionant-les amb la identitat de cada alumne.

Qui diu que aprendre no pot ser divertit?