“Des de fa 38 anys, la nostra Escola celebra el certamen poètic dels Jocs Florals, mantenint bastant fidelment l’essència que els va crear, és a dir, seguint la pauta temàtica d’Amor, Pàtria i Fe. Per tal motiu, cada any l’alumnat de Primària i de Secundària de l’Escola prepara uns textos en prosa i uns poemes que es presenten al concurs. Després, un jurat format per experts literats de Mataró en fa una valoració i dóna un veredicte. Per saber el veredicte i entregar els premis celebrem un acte al Foment al qual hi assisteix tot el professorat i l’alumnat, les famílies, els membres de la Fundació de l’Escola i, un Convidat d’Honor.

Enguany comptarem amb la presència d’en Marcos Franz, actor i cantant mataroní.

Marcos Franz va néixer a Mataró el 12 de març de 1993. És actor tant de cinema com de televisió i també és un músic amb un talent innegable. Va debutar el 2010 a la pel·lícula La mosquitera però sobretot és conegut pel seu paper de Gerard a la sèrie Merlí de TV3, el qual li ha servit de trampolí per a la seva carrera com a actor. També ha actuat a d’altres sèries catalanes com Kubala, Moreno i Manchón, ha participat en sèries en anglès com The Young Pope i té ganes d’incorporar-se al món del cinema internacional.

Com a músic, acaba d’estrenar el seu primer disc titulat Start que s’ha obert pas al món musical de casa nostra amb el single “Tot en ella”.

La seva música és jove i fresca, amb tons melancòlics, molt personal i amb clares influències britàniques ja que, com ell mateix ha explicat, des dels 15 anys ja escoltava els Beatles, els Rolling Stones o The Who. Es confessa amant del pop perquè diu que li agraden les melodies boniques que transmeten coses.

Reconeix que quan era adolescent s’assemblava molt al seu personatge a Merlí, en Gerard, perquè era insegur, nerviós i tot se li feia una muntanya. A més a més, admet que va ser un mal estudiant perquè només pensava en tocar la guitarra i no estava gens motivat. De fet, ell mateix ha dit que abans de ser actor era músic.

Ara però, el temps i l’experiència l’han convertit en algú amb les idees clares sobre qui és i què vol fer en el futur i ha après a conviure amb la fama de ser un ídol entre l’alumnat dels instituts de casa nostra.

Pàgina web: http://www.marcosfranz.com

Single “Tot en ella”: https://www.youtube.com/watch?v=r89cTeHS12U