És evident que cada alumne comprèn la informació que se li presenta de manera diferent. És per això, que des de l’ Escola El Turó, acceptar la diversitat ,ens porta a adequar els diferents coneixements, al ritme d’aprenentatge de cada un dels nostres alumnes. Aquest respecte i adequació comporta fer un acompanyament en el procés de tota la seva etapa educativa.

D’aquest manera aconseguim arribar a cada un dels nostres alumnes, des de P3 fins a 4t ESO, creant un pont invisible cap a l’altre que no parteix de l’intel•lecte sinó de l’emoció, una emoció que et vincula a aquell alumne i el fa important per a  nosaltres. Reconeixem d’una manera molt especial a cada un dels nostres alumnes, una de les virtuts de ser una escola petita, ja que arribem al punt d’importar-nos d’una manera intensa, valorar-los, escoltar-los i desitjar-lis el millor per cada un d’ells.

Sense aquesta base d’estima i reconeixement mutu, no entenem l’educació. Per això, al Turó acompanyem cada noi i noia per tal d’assolir la seva autonomia personal, coneixent-se millor, tenint una bona autoestima i regulant-se emocionalment per guanyar llibertat a l’hora de prendre les seves pròpies decisions.

A la nostra Escola ho treballem de manera coordinada  i intensa des de les tres etapes; Infantil, Primària i Secundària. Des dels més petits, fent una acollida a l’escola de manera progressiva i amb una tutoria compartida. Fent un seguiment constant amb totes les famílies dels nostres alumnes, amb el suport d’un equip psicopedagògic des dels petits, primària i secundària, tan per els alumnes, com per les seves famílies, i amb un projecte de delegats a secundària, a on compartim i valorem les impressions que tenim en el funcionament de l’escola, des de les dues vessants  (professors i alumnes) i es fan propostes per intentar millorar-los i arribar a conclusions que siguin vàlides per ambdues parts.