El passat divendres 15 de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO va participar a la Jornada IOT MARESME organitzada per quatre centres de la nostra comarca. Aquesta activitat –que es va dur a terme al Tecnocampus- va ser la culminació de tot un procés que va començar a inicis d’any.

Durant tot el mes de gener i part de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO va estar treballant amb Big data, és a dir, amb múltiples dades recollides a través d’un sensor que havíem instal·lat a l’Escola.

El Projectes IOT MARESME va néixer de la voluntat de crear i compartir coneixement en xarxa i, per això, hi han participat 4 centres del Maresme: El Pilar (Premià de Mar), El Turó (Mataró), GEM (Mataró) i Sant Jordi (Vilassar de Dalt). L’objectiu principal era que els alumnes es convertissin en agents de canvi, desenvolupant propostes basades en dades obtingudes en temps real i que ofereixen una lectura de cada una de les realitats en les quals transcorre el dia a dia dels centres escolars participants.

A través de les dades obtingudes relatives als diferents centres sobre contaminació ambiental i contaminació acústica, l’alumnat dels 4 centres va realitzar una comparativa de les dades obtingudes, compartides a través d’una plataforma online (IoT), de manera que es van treure conclusions i propostes de millora dels problemes detectats.

L’alumnat va tenir l’oportunitat d’aprendre diferents coses tant a nivell acadèmic com personal ja que el treball en equips sempre enriqueix. A més, durant tot el dia es va anar fent difusió de les activitats a través de les diferents xarxes socials tant dels centres participants com del propi alumnat.

Us deixem unes fotografies de la Jornada IOT MARESME així com un enllaç a la notícia que va aparèixer el mateix dia al diari  La Vanguardia.