Benvolgudes famílies,
donada la situació actual, us fem arribar algunes propostes que podeu fer amb els vostres fills/es relacionades amb els projectes que estem duent a terme a cada classe. Aquestes propostes les podeu ampliar, adaptar o fer-ne d’altres relacionades amb el tema.
Els vostres fills/es ja són experts/es i de ben segur us explicaran moltes de les coses ja saben.
Si us animeu podeu compartir les vostres propostes a les xarxes, posant @escolaelturo #elturoesquedaacasa.
Continuem compartint aprenentatges!

P3: PROJECTE “EL COS HUMÀ”

 Conversa

  • Anomenar i assenyalar diferents parts del cos.
  • Mirar fotos i/o vídeos de quan eren nadons i buscar similituds i diferències entre com eren i com són ara, què feien quan eren més petits/es, etc.

Cançons

  • -Escoltar i ballar les següents cançons, català:
    • Cap, panxa, genolls i peus
    • En Joan petit quan balla
    • Hei bugui bugui

Representació de la figura humana

  • Sobre paper, amb material reciclat, amb sorra, farina, plastilina…

Practicar hàbits saludables

  • Fer esport
  • Seguir una bona alimentació
  • Practicar hàbits d’higiene

P4: PROJECTE “ELS OFICIS”

Cerca d’informació

  • Buscar informació sobre els oficis que realitza la família. Es pot fer un llibret amb les següents dades: Nom, parentiu, ofici, descripció de les tasques a realitzar i un dibuix.
  • Realitzar un vídeo curt on expliquin els diferents oficis de la família tot donant les dades esmentades.

Convertir-se en cuiner/a

  • Realitzar una recepta i escriure els ingredients i l’elaboració amb un dibuix.
  • Gravar un vídeo curt fent la recepta.
  • Posar atenció a com oloren els ingredients, quin gust tenen i quines textures per treballar els sentits.

Convertir-se en botiguers/es

  • Fer de botiguers, organitzar una botigueta, posar i escriure els preus i realitzar compra-venda amb monedes de paper.
  • Jugar a fer de perruquer/a, metge/essa, veterinari/ària, mestre/a…etc.

P5: PROJECTE “EL COS HUMÀ”  

Els sentits

Posar en pràctica els 5 sentits.

  1. Olfacte: olorar diferents coses amb els ulls tapats i endevinar de què es tracta.
  2. Vista: tocar objectes amb els ulls tapats i endevinar què són. Es pot fer una capsa de les sorpreses.
  3. Gust: Tastar aliments i distingir entre àcid, salat, dolç i amarg.
  4. Tacte: crear un camí de sensacions, descalços i descalces han de caminar per sobre de diferents textures; coixí, safata amb farina, trossos de paper, cotó fluix…
  5. Oïda: Un membre de la família s’amaga i va parlant, l’altra persona ha de caminar fins a trobar-lo/a.

La figura humana

  • Fer un dibuix del cos humà. Com ens veiem per fora i com creiem som per dins.
  • Ús de diferents materials; retalls de revista, material reciclat.
  • Escriure les diferents parts.
  • Elaborar un esquelet amb pals de les oïdes.
  • Mesurar-se i apuntar-ho en un full.

Practicar hàbits saludables

  • Convertir-se en cuiner/a d’aliments saludables. Escrivint la recepta, fent el llistat d’ingredients, elaborant la menja i posant en pràctica tots i cadascun dels sentits.
  • Fer esport; ioga, relaxació, saltar, ballar,…
  • Practicar hàbits d’higiene.
  • Cantar i ballar la cançó “Fruites i verdures”, de la Damaris Gelabert.
  • Elaborar una piràmide dels aliments.

Entendre els diferents sistemes

Click edit button to change this text.