Creativitat

Taller de contes

Els contes enforteixen la imaginació, la creativitat, la fantasia, la sensibilitat i, per descomptat, les emocions.

Michelle Petit explica al seu llibre “Una infancia en el país de los libros” que un dia va llegir una història sobre el poder de curació dels contes que la va impactar.
Era l’any 1794 quan un nen de nou anys es va sotmetre a una intervenció quirúrgica per extirpar-li un tumor. Encara no s’havien descobert els antibiòtics ni tampoc hi havia anestèsia química per controlar el dolor. Tot el que se li podia oferir al nen era un conte per ajudar-lo a distreure la seva atenció, li van explicar una història tan fascinant que quan va acabar l’operació va jurar que no havia sentit cap mena de molèstia.

Divuit anys més tard, aquest nen, va entregar a un editor un dels seus propis contes.  Es deia Jacob Grimm i la seva història es titulava Blancaneu. Amb el pas dels anys va arribar a ser l’autor de contes de fades més famós del món i els seus relats encara avui es continuen transmeten per tradició oral o impresa en llibres.
Aquesta història no sabem si és real o inventada, però també ens ha impactat a nosaltres i és que no sempre som conscients de tot el poder que tenen les narracions i de què no només serveixen per passar una bona estona. Com hem vist en aquesta  història, ens ajuden a pair les experiències i també ens atorguen nous coneixements sobre el món i sobre les emocions i la seva gestió.

Per tot això i per molt més, des de l’escola, seguirem apostant per treballar els contes amb el nostre alumnat.

Recomanacions de llibres:

L’elefant encadenat de Jorge Bucay
El punt de Peter H. Reynolds
[…]

By |08/01/2020|Creativitat, Cultura, Notícies|

“Creix al Turó” (versió Karaoke)

Volem compartir amb vosaltres una versió Karaoke de Creix al Turó per tal que pugueu cantar la cançó a casa sempre que vulgueu!

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies, Sin categoría|

Trobada de Corals de Secundària

El 9 de maig s’ha celebrat a Cervera la 25 ena Trobada de Corals de Secundària de Catalunya. La Trobada l’organitza el Departament d’Ensenyament, i té com a objectiu potenciar i difondre la pràctica coral que es du a terme als centres educatius

La coral de l’Escola El Turó, formada per 18 alumnes de Secundària, s’ha creat aquest curs 2018-2019 amb la voluntat d’utilitzar l’instrument vocal per desenvolupar habilitats musicals i de cohesió de grup. d’Educació Secundària.

El treball coral és una de les eines per afavorir aspectes fonamentals en educació com són el desenvolupament personal, les habilitats socials i relacions interpersonals amb la pertinença i cohesió del grup, contribuint en la millora de l’adquisició de les competències bàsiques.  El dijous 9 de maig, la coral ha pogut participar a la Trobada de Corals de Secundària de Catalunya, una trobada que enguany celebra el seu 25è aniversari. La Torbada mobilitza a nois i noies d’instituts i escoles que treballen la música a través del cant coral.

Resum del pas del nostre Cor per la 25a macro Trobada de Corals de Secundària de Catalunya:

La trobada als mitjans de comunicació:

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies|

Fem dansa

El passat dia 9 de maig, els alumnes de tercer de Primària de l’Escola El Turó van participar al Fem Dansa.

El  projecte Fem Dansa és un projecte que pretén potenciar la dansa a l’escola  treballant l’expressió corporal. Consisteix en una trobada d’alumnes de diferents escoles de Mataró i algunes de l’entorn, per tal d’exposar conjuntament un treball de dansa comú.

Els mestres de diferents escoles de Mataró fem una formació amb la finalitat d’aprendre 6 danses, les quals després les ensenyem als alumnes amb el propòsit de fer un espectacle de dansa format per una frase de moviment; 4 danses on es barreja la tradició i contemporaneïtat i una marxa de sortida.

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies|

Danses de Les Santes

Començem a treballar la festa major de Mataró, Les Santes, des de l’àrea de danses d’Educació Infantil!

By |13/05/2019|Creativitat, Notícies|

Plàstica a Cicle Mitjà

Els nens de Cicle Mitjà hem començat a treballar amb els telers fabricats a casa. Ens relaxa molt i gaudim d’una feina artesanal a l’àrea de plàstica. Cada nen al seu gust farà un regal fantàstic per aquest Nadal. Veureu quin goig que farà la taula!

By |03/12/2018|Creativitat, Notícies|

Taller d’expressió

Al taller d’expressió, ens hem introduït al món del teatre centrant-nos bàsicament en la realització d’exercicis i jocs dramàtics. Així doncs, juguem, ens disfressem, improvisem i sobretot, fem teatre. D’aquesta manera, aconseguim potenciar les nostres capacitats  comunicatives, l’expressió corporal i el treball en equip.

By |12/11/2018|Creativitat, Notícies|

Klee i Kandinsky

Els alumnes de cicle inicial s’han iniciat en el món plàstic a partir dels artistes Paul Klee i Kandinsky fent línies que surten a passejar’, pintant els colors de l’elefant Elmer o fent cercles concèntrics kandinskyans per fer plegats l’ arbre dels cercles. D’altres han demostrat les seves destreses motrius retallant dibuixos per confegir trencaclosques.

Els alumnes de cicle mitjà tenim la sort de treballar en petit grup a una aula de plàstica on disposem de material adequat i aixeta per la nostra comoditat. Els de 3r hem fet uns planetes magnífics i els de 4t una població amb figures geomètriques.

Els del cicle superior s’han endinsat en la teoria dels colors treballant els càlids i els freds amb diferents materials. Prèviament a aquestes produccions han treballat amb els punts i les línies com a origen de tots les traços.

By |19/10/2018|Creativitat, Notícies|

Assaig cançó del Turó

Comencem les classes del taller de cant aprenent la nova cançó que hem compost en motiu del 50è aniversari de la nostra escola!

By |20/09/2018|Creativitat, Notícies|