Taller de contes

Els contes enforteixen la imaginació, la creativitat, la fantasia, la sensibilitat i, per descomptat, les emocions.

Michelle Petit explica al seu llibre “Una infancia en el país de los libros” que un dia va llegir una història sobre el poder de curació dels contes que la va impactar.
Era l’any 1794 quan un nen de nou anys es va sotmetre a una intervenció quirúrgica per extirpar-li un tumor. Encara no s’havien descobert els antibiòtics ni tampoc hi havia anestèsia química per controlar el dolor. Tot el que se li podia oferir al nen era un conte per ajudar-lo a distreure la seva atenció, li van explicar una història tan fascinant que quan va acabar l’operació va jurar que no havia sentit cap mena de molèstia.

Divuit anys més tard, aquest nen, va entregar a un editor un dels seus propis contes.  Es deia Jacob Grimm i la seva història es titulava Blancaneu. Amb el pas dels anys va arribar a ser l’autor de contes de fades més famós del món i els seus relats encara avui es continuen transmeten per tradició oral o impresa en llibres.
Aquesta història no sabem si és real o inventada, però també ens ha impactat a nosaltres i és que no sempre som conscients de tot el poder que tenen les narracions i de què no només serveixen per passar una bona estona. Com hem vist en aquesta  història, ens ajuden a pair les experiències i també ens atorguen nous coneixements sobre el món i sobre les emocions i la seva gestió.

Per tot això i per molt més, des de l’escola, seguirem apostant per treballar els contes amb el nostre alumnat.

Recomanacions de llibres:

L’elefant encadenat de Jorge Bucay
El punt de Peter H. Reynolds
[…]

By |08/01/2020|Creativitat, Cultura, Notícies|

Calendari de sortides

Ja es poden consultar els calendaris de les sortides programades a totes les etapes per al present curs.

Fes clic als enllaços següents o visita l’apartat de “Circulars i documents” del nostre web.

Calendari Sortides Infantil

Calendari Sortides Cicle Inicial

Calendari Sortides Cicle Mitjà

Calendari Sortides Cicle Superior

Calendari Sortides 1r ESO

Calendari Sortides 2n ESO

Calendari Sortides 3r ESO

Calendari Sortides 4t ESO

By |08/10/2019|Cultura, Notícies|

Viatge a Roma

Fes clic en aquest enllaç per veure totes les fotos del viatge a Roma dels alumnes de 4t de l’ESO.

By |12/09/2019|Cultura, Notícies|

Carnestoltes

El Rei Carnestoltes, el rei dels poca-soltes, està a punt d’arribar, guarnim l’escola perquè bonica la pugui trobar.

Amb la seva arribada comença la festa i la rauxa perquè tot sigui una disbauxa.

Finestres i passadissos, tot ben engalanat, amb globus, fanalets i pastissos,50 anys hem celebrat.

Som en temps de carnaval, temps de gresca i “tot s’hi val!” Rues, salts, balls, i rialles… Carnestoltes quinze voltes està a punt de començar.

By |26/02/2019|Cultura, Notícies|

Nova zona de jocs

Aquest curs 2018-2019 iniciem un any molt especial per nosaltres: el del 50è aniversari del naixement de la nostra Escola.
És per això que hem volgut començar el curs renovant, entre d’altres coses, la nostra cara externa.
Així, hem pintat la façana, totes les baranes i els passadissos; també hem impermeabilitzat el terra del pati, hem enrajolat el vestíbul d’entrada a l’edifici i hem canviat totes les finestres de les aules de P4 i P5.
Però si hi ha alguna cosa que de ben segur farà les delícies del nostre alumnat és la nova zona de jocs per als més petits. Una zona amb una estructura nova que els permetrà jugar amb un munt d’elements com el rocòdrom, el tobogan o les cordes i alhora col·laborar per gronxar-se a la flor amb molla que també hi hem instal·lat. I tot sobre un paviment adequat a les seves necessitats.
Esperem que els agradi i que s’ho passin d’allò més bé!
Molt bon curs a tothom!!!

By |12/09/2018|Cultura, Notícies|