Notícies

Scratch Challenge (mSchools Student Awards 2019)

Tornen els mSchools Student Awards 2019! Els alumnes de Cicle Superior ja han presentat els seus projectes per participar en la modalitat de Scratch Challenge.

MSchools Scratch Challenge és una proposta didàctica que té l’objectiu de promoure les competències digitals i desenvolupar el pensament creatiu i el treball col·laboratiu entre els més joves. A través del llenguatge de de programació lliure Scratch els alumnes poden crear històries interactives , simulacions, jocs i animacions.

L’objectiu d’aquesta modalitat és desenvolupar un projecte sobre el repte plantejat per a aquesta edició: “Els invents que ajuden a les persones”.

 

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Tallers Internivells

A la nostra escola gaudim fent tallers internivells on els nens i les nenes de diferents edats comparteixen una mateixa activitat.

A Educació infantil organitzem diferents tallers, entorn a una temàtica, on els nens i  les nenes de P3, P4 i P5, barrejats i formant petits grups, realitzen les diferents activitats programades. És aquí on podem veure als infants compartint aprenentatges, establint relacions entre ells alhora que gaudeixen de les diferents propostes.

Algunes de les activitats que hem anat fent al llarg d’aquest curs són; expressió corporal, mural cooperatiu, jocs tradicionals, cançons i danses, robòtica, contes en anglès…

Aquesta darrera sessió l’hem dedicat entorn a la temàtica de l’aigua i les propostes d’activitats han estat; flotació, barreges, aquarel·les, transvasaments i bombolles.

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Arts & Crafts

Picasso, Matisse i Miró impregnen les aules d’Infantil per ensenyar-nos tècniques, colors, formes, textures i sobretot, per passar-nos ho d’allò més bé creant i aprenent anglès fent Arts & Crafts!

By |21/05/2019|Idiomes, Notícies|

“Creix al Turó” (versió Karaoke)

Volem compartir amb vosaltres una versió Karaoke de Creix al Turó per tal que pugueu cantar la cançó a casa sempre que vulgueu!

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies, Sin categoría|

Trobada de Corals de Secundària

El 9 de maig s’ha celebrat a Cervera la 25 ena Trobada de Corals de Secundària de Catalunya. La Trobada l’organitza el Departament d’Ensenyament, i té com a objectiu potenciar i difondre la pràctica coral que es du a terme als centres educatius

La coral de l’Escola El Turó, formada per 18 alumnes de Secundària, s’ha creat aquest curs 2018-2019 amb la voluntat d’utilitzar l’instrument vocal per desenvolupar habilitats musicals i de cohesió de grup. d’Educació Secundària.

El treball coral és una de les eines per afavorir aspectes fonamentals en educació com són el desenvolupament personal, les habilitats socials i relacions interpersonals amb la pertinença i cohesió del grup, contribuint en la millora de l’adquisició de les competències bàsiques.  El dijous 9 de maig, la coral ha pogut participar a la Trobada de Corals de Secundària de Catalunya, una trobada que enguany celebra el seu 25è aniversari. La Torbada mobilitza a nois i noies d’instituts i escoles que treballen la música a través del cant coral.

Resum del pas del nostre Cor per la 25a macro Trobada de Corals de Secundària de Catalunya:

La trobada als mitjans de comunicació:

https://www.ccma.cat/324/mes-de-4-600-alumnes-de-leso-participen-de-la-xxv-trobada-de-corals-de-catalunya-a-cervera/noticia/2920993/

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies|

Fem dansa

El passat dia 9 de maig, els alumnes de tercer de Primària de l’Escola El Turó van participar al Fem Dansa.

El  projecte Fem Dansa és un projecte que pretén potenciar la dansa a l’escola  treballant l’expressió corporal. Consisteix en una trobada d’alumnes de diferents escoles de Mataró i algunes de l’entorn, per tal d’exposar conjuntament un treball de dansa comú.

Els mestres de diferents escoles de Mataró fem una formació amb la finalitat d’aprendre 6 danses, les quals després les ensenyem als alumnes amb el propòsit de fer un espectacle de dansa format per una frase de moviment; 4 danses on es barreja la tradició i contemporaneïtat i una marxa de sortida.

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies|

Danses de Les Santes

Començem a treballar la festa major de Mataró, Les Santes, des de l’àrea de danses d’Educació Infantil!

By |13/05/2019|Creativitat, Notícies|

Projecte eTwinning

Seguim amb el projecte eTwinning.

Els alumnes de 4t ESO, a través de la plataforma eTwinning, han estat en contacte amb alumnes d’una escola de Turquia. Durant aquest curs han treballat conjuntament en un projecte per tal d’obtenir un producte final. El tema d’aquest curs ha estat ‘My Character’s life’, en el qual han hagut de crear, de manera cooperativa, la vida d’un personatge en un ‘booklet’.

A part de la tasca del projecte, també van haver de crear vídeos de presentació, i s’han conegut en directe a través d’una vídeo conferencia. Tot això amb una única llengua vehicular comuna: l’anglès.

By |13/05/2019|Idiomes, Notícies|

Projecte “Som científics”

Som científics vol promoure noves iniciatives al voltant de l’aprenentatge de les ciències dirigides a alumnes d’infantil, basades en l’intercanvi d’experiències i de coneixement.

La nostra intenció és fer de l’aula de ciències un entorn que propiciï el treball de l’àrea des d’una perspectiva on el fer (procediments i tècniques), el pensar (des de la modelització) i comunicar (amb diversitat de llenguatges) esdevingui una estratègia habitual d’ensenyament-aprenentatge. Aquest entorn ha de fomentar també l’acompanyament dels infants en l’evolució de les seves idees sobre els fets i els fenòmens de l’entorn, amb una gestió d’aula que faciliti el treball cooperatiu i l’avaluació reguladora.

By |13/05/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Matemàtiques manipulatives

Els alumnes d’Educació Infantil experimenten i manipulen a través del joc. D’una manera lúdica i vivencial els nens/es van adquirint diferents conceptes matemàtics.
Aquestes activitats les fem en els racons d’aprenentatge a on els alumnes es troben en petit grup. És aquí on sorgeixen idees i hipòtesis que ells mateixos poden resoldre alhora que manipulen amb els diferents materials.
Alguns exemples d’activitats que fem són: jugar a l’oca, fer sèries amb taps i pals de metge, manipular amb regletes, fer encaixos, comptar botons, fer puzles…

By |22/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|