Pensament i experimentació

Scratch Challenge (mSchools Student Awards 2019)

Tornen els mSchools Student Awards 2019! Els alumnes de Cicle Superior ja han presentat els seus projectes per participar en la modalitat de Scratch Challenge.

MSchools Scratch Challenge és una proposta didàctica que té l’objectiu de promoure les competències digitals i desenvolupar el pensament creatiu i el treball col·laboratiu entre els més joves. A través del llenguatge de de programació lliure Scratch els alumnes poden crear històries interactives , simulacions, jocs i animacions.

L’objectiu d’aquesta modalitat és desenvolupar un projecte sobre el repte plantejat per a aquesta edició: “Els invents que ajuden a les persones”.

 

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Tallers Internivells

A la nostra escola gaudim fent tallers internivells on els nens i les nenes de diferents edats comparteixen una mateixa activitat.

A Educació infantil organitzem diferents tallers, entorn a una temàtica, on els nens i  les nenes de P3, P4 i P5, barrejats i formant petits grups, realitzen les diferents activitats programades. És aquí on podem veure als infants compartint aprenentatges, establint relacions entre ells alhora que gaudeixen de les diferents propostes.

Algunes de les activitats que hem anat fent al llarg d’aquest curs són; expressió corporal, mural cooperatiu, jocs tradicionals, cançons i danses, robòtica, contes en anglès…

Aquesta darrera sessió l’hem dedicat entorn a la temàtica de l’aigua i les propostes d’activitats han estat; flotació, barreges, aquarel·les, transvasaments i bombolles.

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projecte “Som científics”

Som científics vol promoure noves iniciatives al voltant de l’aprenentatge de les ciències dirigides a alumnes d’infantil, basades en l’intercanvi d’experiències i de coneixement.

La nostra intenció és fer de l’aula de ciències un entorn que propiciï el treball de l’àrea des d’una perspectiva on el fer (procediments i tècniques), el pensar (des de la modelització) i comunicar (amb diversitat de llenguatges) esdevingui una estratègia habitual d’ensenyament-aprenentatge. Aquest entorn ha de fomentar també l’acompanyament dels infants en l’evolució de les seves idees sobre els fets i els fenòmens de l’entorn, amb una gestió d’aula que faciliti el treball cooperatiu i l’avaluació reguladora.

By |13/05/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Matemàtiques manipulatives

Els alumnes d’Educació Infantil experimenten i manipulen a través del joc. D’una manera lúdica i vivencial els nens/es van adquirint diferents conceptes matemàtics.
Aquestes activitats les fem en els racons d’aprenentatge a on els alumnes es troben en petit grup. És aquí on sorgeixen idees i hipòtesis que ells mateixos poden resoldre alhora que manipulen amb els diferents materials.
Alguns exemples d’activitats que fem són: jugar a l’oca, fer sèries amb taps i pals de metge, manipular amb regletes, fer encaixos, comptar botons, fer puzles…

By |22/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

L’hort de Primavera

Ja se sap que a l’hivern tot va més lent,  tenim menys hores de llum, el ritme de la terra disminueix i els animals hivernen,  tot i això, l’activitat a l’hort no ha parat!
Per començar, l’AMPA de l’escola ens ha regalat una bona pila d’eines fantàstiques que han facilitat molt les feines a l’hort. El «abuelo» Angel, avi d’alguns nens de la nostra escola, ens ha ajudat moltíssim en les tasques de preparació dels nous  bancals i els alumnes de cicle mitjà, dins de l’àmbit de medi natural, s’han dedicat a les tasques de manteniment de la terra, regar les plantes, collir llimones i alguna fava!
La vida a l’hort no para si vols tenir bona collita a l’estiu, per això, aprofitant el bon temps abans que arribés  la primavera hem plantat tot allò que collirem a l’estiu: enciams, carbassons, cogombres i, a la Festa de la Primavera del passat diumenge 31, amb la col·laboració de totes les assistents, les maduixeres!
Podeu seguir l’evolució de l’hort a l’Instagram de l’escola!

By |07/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Aprenentatge cooperatiu

Des de fa un anys, a l’Escola apliquem una metodológia anomenada Aprenentatge Cooperatiu. Tot i que fa referència a un grup de diversos procediments es fonamenta en valorar el potencial educatiu de les relacions interpersonals existents en qualsevol grup.

Les funcions bàsiques per a la cooperació en l’aprenentatge per part dels alumnes treballant en un petit grup cooperatiu són:

Posar-se d’acord sobre el que cal realitzar.
Decidir com es fa i què ha de fer cadascú.
Realitzar els corresponents treballs o proves individuals.
Discutir els trets d’allò que realitza o ha realitzat cadascú, en funció de criteris preestablerts, ja sigui pel professor o pel propi grup.
Considerar com es complementa el treball; escollir, d’entre les proves o treballs individuals realitzats, aquell que s’adopta en comú, o bé executar individualment cadascuna de les parts d’un tot col·lectiu.
Valoració en grup dels resultats, en funció dels criteris establerts amb anterioritat.

Per tot això, l’aprenentatge cooperatiu aporta una millora significativa de l’aprenentatge de tots els alumnes que s’impliquen en ell, en termes de:

Motivació per la tasca
Actituds d’implicació i d’iniciativa
Grau de comprensió del que es fa i del perquè es fa
Volum de treball realitzat
Qualitat del mateix
Grau de domini de procediments i conceptes
Relació social en l’aprenentatge

By |05/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Jornada Saludable

Jornada Saludable 

Aquesta setmana ha vingut en Càrdio!! Amb ell hem celebrat la Jornada de la Salut.

Hem dut a terme diversos tallers amb l’objectiu d’educar els alumnes en l’adquisició d’uns hàbits saludables des de ben petits i petites, ensenyant-los a mantenir uns bons hàbits de vida, incidint en el coneixement del cos i el cor, l’alimentació saludable, la pràctica d’activitat física i la gestió d’emocions.

És per això que hem gaudit de tallers de ioga, de psicomotricitat, de jocs tradicionals, de dansa, de cuina i d’alimentació saludable.

Ha estat una molt bona Jornada!

By |05/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Emprendre al Turó

Des de l’assignatura d’Emprenedoria de 4t d’ESO treballem la vessant emprenedora dels nostres alumnes, prenent consciència de que si tenim una idea que ens il·lusiona i creiem en ella, podem fer-la realitat, a vegades sense importar que d’inici semblin esbojarrades o impossibles!

 

En aquest marc hem realitzat diverses activitats:

Participar en un projecte col·laboratiu amb altres centres per entendre què és això del IoT, el Big Data i la importància de la col·laboració. (fotografia superior).
Assistir al fòrum d’emprenedoria anual organitzat pel Consell Comarcal del Maresme, on vam poder veure de primera mà gran diversitat d’experiències d’èxit.
Participar al “Repte Emprèn” d’Educaixa, on presentem els dos innovadors projectes que els alumnes estan realitzant: KoenApp (aplicació mòbil per facilitar la cerca d’aparcament de forma gratuïta a les ciutats) i Educariat (plataforma web per facilitar les col·laboracions entre escoles i centres que participin en la nova assignatura de Servei Comunitari). Si ho fan molt i molt bé, poden arribar a guanyar una estada a un campus d’emprenedoria a Sillicon Valley!

 

Emprendre ens fa créixer!

By |29/03/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projecte IOT MARESME

El passat divendres 15 de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO va participar a la Jornada IOT MARESME organitzada per quatre centres de la nostra comarca. Aquesta activitat –que es va dur a terme al Tecnocampus- va ser la culminació de tot un procés que va començar a inicis d’any.

Durant tot el mes de gener i part de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO va estar treballant amb Big data, és a dir, amb múltiples dades recollides a través d’un sensor que havíem instal·lat a l’Escola.

El Projectes IOT MARESME va néixer de la voluntat de crear i compartir coneixement en xarxa i, per això, hi han participat 4 centres del Maresme: El Pilar (Premià de Mar), El Turó (Mataró), GEM (Mataró) i Sant Jordi (Vilassar de Dalt). L’objectiu principal era que els alumnes es convertissin en agents de canvi, desenvolupant propostes basades en dades obtingudes en temps real i que ofereixen una lectura de cada una de les realitats en les quals transcorre el dia a dia dels centres escolars participants.

A través de les dades obtingudes relatives als diferents centres sobre contaminació ambiental i contaminació acústica, l’alumnat dels 4 centres va realitzar una comparativa de les dades obtingudes, compartides a través d’una plataforma online (IoT), de manera que es van treure conclusions i propostes de millora dels problemes detectats.

L’alumnat va tenir l’oportunitat d’aprendre diferents coses tant a nivell acadèmic com personal ja que el treball en equips sempre enriqueix. A més, durant tot el dia es va anar fent difusió de les activitats a través de les diferents xarxes socials tant dels centres participants com del propi alumnat.

Us deixem unes fotografies de la Jornada IOT MARESME així com un enllaç a la notícia que va aparèixer el […]

By |18/02/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projecte Interdisciplinari 2018-2019

Aquesta setmana els alumnes de Primària han iniciat el Projecte Interdisciplinari. El projecte interdisciplinari és un treball en equip, en què els alumnes, en petits grups, fan un procés d’aprenentatge al voltant d’un eix temàtic. Aquest any, el tema triat és “50 Anys d’El Turó”.
És un treball de caire competencial sobre un aspecte de la realitat (en aquest cas al voltant del 50è aniversari de l’Escola), amb activitats que requereixin l’aplicació de coneixements de diverses àrees.
Els alumnes treballen molt motivats, integrant continguts d’aprenentatge de les diverses àrees en un projecte únic.

By |09/01/2019|Notícies, Pensament i experimentació|