Pensament i experimentació

Projectes d’aula

A Educació Infantil hem iniciat els projectes d’aula! A P5 en concret, els infants han triat endinsar-se en el món de les Papallones, tema que els interessa i pel qual estan mostrant molt d’interès.
Dur a terme projectes d’aula permet als nens i nenes ser partícips de tot el procés, des de que aquest s’inicia fins al moment en que el donem per finalitzat.
Partim dels seus interessos, dels seus coneixements previs, tot fomentant l’experimentació, la creativitat, l’esperit científic i crític.
Amb els projectes els infants construeixen aprenenatges interaccionant amb el medi que els envolta de manera integradora, global i significativa.
Continuem investigant més coses sobre aquests insectes…

By |22/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Robòtica a Infantil

En petit grup els nens i nenes d’educació infantil posen en pràctica les seves habilitats i capacitats acompanyats/des del robot Next!
Els petits i petites li donen ordres a en Next mitjançant els botons que aquest té a la part superior, per fer-ho han de generar estratègies, atendre, organitzar-se i fer ús de la lògica per tal de resoldre els reptes que se’ls hi plantegen!

By |18/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Un nou curs, un nou hort!

Iniciem una nova temporada agrícola a l’escola, i sabem que no hi ha millor manera d’accedir al coneixement que “aprendre fent”. L’alumnat de cicle mitjà  comença el Projecte d’Hort Escolar ecològic amb unes ganes immenses d’aprendre i aquesta és la motivació més gran pot existir. En aquest primer contacte amb el terreny hem recollit llimones, hem netejat d’herbes el terreny,  hem aprés a fer servir eines com l’aixada i el rasclet i ara toca dissenyar els bancals, tot això amb la il·lusió i dedicació i dels propis infants!

By |02/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Casal d’Estiu 2019

Aquest any al Casal d’estiu del Turó hem conegut un nen de Noruega que vol compartir aventures i fer nous amics. Per aquest motiu li hem volgut mostrar un petit tastet del munt d’activitats que fem al casal.
La primera setmana ens hem endinsat al món de la fantasia, on éssers fantàstics i misteriosos ens han fet gaudir de moltes activitats.
La segona setmana hem treballat el circ i hem fet unes activitats esbojarradament divertides. Gimcanes amb proves originals com el llançament de sabata! Ens hem pintat sense veure-hi…entre moltes altres. Ja no parlem de la tarda sobre rodes on vam poder mostrar les nostres habilitats.
Fes clic en aquest enllaç per veure totes les fotos del Casal d’Estiu 2019.

https://photos.app.goo.gl/FaeTH75i6RaubPvp7

 

 

 

By |12/09/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Scratch Challenge (mSchools Student Awards 2019)

Tornen els mSchools Student Awards 2019! Els alumnes de Cicle Superior ja han presentat els seus projectes per participar en la modalitat de Scratch Challenge.

MSchools Scratch Challenge és una proposta didàctica que té l’objectiu de promoure les competències digitals i desenvolupar el pensament creatiu i el treball col·laboratiu entre els més joves. A través del llenguatge de de programació lliure Scratch els alumnes poden crear històries interactives , simulacions, jocs i animacions.

L’objectiu d’aquesta modalitat és desenvolupar un projecte sobre el repte plantejat per a aquesta edició: “Els invents que ajuden a les persones”.

 

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Tallers Internivells

A la nostra escola gaudim fent tallers internivells on els nens i les nenes de diferents edats comparteixen una mateixa activitat.

A Educació infantil organitzem diferents tallers, entorn a una temàtica, on els nens i  les nenes de P3, P4 i P5, barrejats i formant petits grups, realitzen les diferents activitats programades. És aquí on podem veure als infants compartint aprenentatges, establint relacions entre ells alhora que gaudeixen de les diferents propostes.

Algunes de les activitats que hem anat fent al llarg d’aquest curs són; expressió corporal, mural cooperatiu, jocs tradicionals, cançons i danses, robòtica, contes en anglès…

Aquesta darrera sessió l’hem dedicat entorn a la temàtica de l’aigua i les propostes d’activitats han estat; flotació, barreges, aquarel·les, transvasaments i bombolles.

By |10/06/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projecte “Som científics”

Som científics vol promoure noves iniciatives al voltant de l’aprenentatge de les ciències dirigides a alumnes d’infantil, basades en l’intercanvi d’experiències i de coneixement.

La nostra intenció és fer de l’aula de ciències un entorn que propiciï el treball de l’àrea des d’una perspectiva on el fer (procediments i tècniques), el pensar (des de la modelització) i comunicar (amb diversitat de llenguatges) esdevingui una estratègia habitual d’ensenyament-aprenentatge. Aquest entorn ha de fomentar també l’acompanyament dels infants en l’evolució de les seves idees sobre els fets i els fenòmens de l’entorn, amb una gestió d’aula que faciliti el treball cooperatiu i l’avaluació reguladora.

By |13/05/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Matemàtiques manipulatives

Els alumnes d’Educació Infantil experimenten i manipulen a través del joc. D’una manera lúdica i vivencial els nens/es van adquirint diferents conceptes matemàtics.
Aquestes activitats les fem en els racons d’aprenentatge a on els alumnes es troben en petit grup. És aquí on sorgeixen idees i hipòtesis que ells mateixos poden resoldre alhora que manipulen amb els diferents materials.
Alguns exemples d’activitats que fem són: jugar a l’oca, fer sèries amb taps i pals de metge, manipular amb regletes, fer encaixos, comptar botons, fer puzles…

By |22/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

L’hort de Primavera

Ja se sap que a l’hivern tot va més lent,  tenim menys hores de llum, el ritme de la terra disminueix i els animals hivernen,  tot i això, l’activitat a l’hort no ha parat!
Per començar, l’AMPA de l’escola ens ha regalat una bona pila d’eines fantàstiques que han facilitat molt les feines a l’hort. El «abuelo» Angel, avi d’alguns nens de la nostra escola, ens ha ajudat moltíssim en les tasques de preparació dels nous  bancals i els alumnes de cicle mitjà, dins de l’àmbit de medi natural, s’han dedicat a les tasques de manteniment de la terra, regar les plantes, collir llimones i alguna fava!
La vida a l’hort no para si vols tenir bona collita a l’estiu, per això, aprofitant el bon temps abans que arribés  la primavera hem plantat tot allò que collirem a l’estiu: enciams, carbassons, cogombres i, a la Festa de la Primavera del passat diumenge 31, amb la col·laboració de totes les assistents, les maduixeres!
Podeu seguir l’evolució de l’hort a l’Instagram de l’escola!

By |07/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Aprenentatge cooperatiu

Des de fa un anys, a l’Escola apliquem una metodológia anomenada Aprenentatge Cooperatiu. Tot i que fa referència a un grup de diversos procediments es fonamenta en valorar el potencial educatiu de les relacions interpersonals existents en qualsevol grup.

Les funcions bàsiques per a la cooperació en l’aprenentatge per part dels alumnes treballant en un petit grup cooperatiu són:

Posar-se d’acord sobre el que cal realitzar.
Decidir com es fa i què ha de fer cadascú.
Realitzar els corresponents treballs o proves individuals.
Discutir els trets d’allò que realitza o ha realitzat cadascú, en funció de criteris preestablerts, ja sigui pel professor o pel propi grup.
Considerar com es complementa el treball; escollir, d’entre les proves o treballs individuals realitzats, aquell que s’adopta en comú, o bé executar individualment cadascuna de les parts d’un tot col·lectiu.
Valoració en grup dels resultats, en funció dels criteris establerts amb anterioritat.

Per tot això, l’aprenentatge cooperatiu aporta una millora significativa de l’aprenentatge de tots els alumnes que s’impliquen en ell, en termes de:

Motivació per la tasca
Actituds d’implicació i d’iniciativa
Grau de comprensió del que es fa i del perquè es fa
Volum de treball realitzat
Qualitat del mateix
Grau de domini de procediments i conceptes
Relació social en l’aprenentatge

By |05/04/2019|Notícies, Pensament i experimentació|