Pensament i experimentació

Hort a la primavera

 

Amb l’arribada de la primavera el projecte d’hort escolar torna a revifar. Durant l’hivern hem realitzat tasques de manteniment i ara tornem amb força plantant més enciam, bledes, cebes i patata!  Però la gran novetat d’aquesta primavera és l’hivernacle que ens han instal·lat, moltes gràcies a l’AMPA de l’escola per haver-ho fet possible!

Racons matemàtics

A 2n de Primària cada trimestre realitzem diferents racons d’aprenentatge de matemàtiques i de llengua.
Aquest 2n trimestre a llengua treballem, a partir de diferents dinàmiques, vocabulari, expressió oral i escrita, l’estructura de les frases, ortografia i paraules amb significats contraris.
Pel que fa a l’aprenentatge de les matemàtiques, tenim diferents jocs per interioritzar l’€, coneixem els bitllets i les monedes i realitzem equivalències, pagaments, tornem el canvi,… així mateix, posem en pràctica les operacions de suma i resta, elaborem figures amb el “Tangram” i ens iniciem a les taules de doble entrada amb el joc d’”Enfonsar la flota”.
Us deixem amb un recull d’imatges d’aquests racons.

By |02/03/2020|Notícies, Pensament i experimentació|

Taller d’Expressió

Ja hem començat les estrenes teatrals proposades al Taller d’Expressió.
Interpretem, ens disfressem, gaudim i fem un bon treball en equip per endinsar-nos en el món del Teatre i tot el que ens ofereix.

By |25/02/2020|Creativitat, Notícies, Pensament i experimentació|

Els projectes a Educació Infantil

Com ja sabeu a les aules d’Infantil estem portant a terme diferents projectes. Els nens i les nenes, d’una manera significativa, fan diferents activitats globalitzades les quals van relacionades amb els projectes que estem fent.

Els més petits de l’escola  durant el període d’adaptació van dur a terme un petit projecte de descoberta de l’entorn més proper, la nostra escola,  on mica en mica anaven coneixent els nous espais, mestres i activitats.

Posteriorment vam iniciar altres projectes entorn a la temàtica dels animals:

P3 i P5 les papallones

P4 les formigues

Com a cloenda dels projectes d’aula hem gaudit d’un taller d’experimentació on han pogut observar aquests insectes.

By |14/12/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Setmana de la Ciència 2019

Un any més l’Escola ha calebrat La Setmana de la Ciència.Els temes centrals de l’edició d’enguany han estat: la taula periòdica de Mendeleiev, l’ecòleg Ramon Margalef, l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, el polifacètic inventor Leonardo da Vinci i l’enginyera de sistemes i matemàtica Margaret Hamilton.

Hem fet tallers internivells, ha vingut en Claudi Mans a fer una xerrada interactiva amb els alumnes de la Secundària, i tota l’escola ha participat de la gimcana “A la recerca dels elements perduts”.

Pots veure els àlbums de fotos seguint aquests enllaços:

Gimcana Setmana de la Ciència

Tallers internivells Setmana de la Ciència

By |22/11/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Els racons a Infantil

A Infantil dediquem diferents hores a la setmana a fer racons d’aprenentatge.

Els racons ens permeten organitzar l’aula en petits grups, cadascun dels quals realitza una tasca determinada i diferent. Poden ser d’aprenentatge o de joc.

Organitzats en grups reduïts, els nens i les nenes aprenen a col·laborar, compartir coneixements i aprenentatges. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

Els racons d’aprenentatge són els següents: motricitat fina, grafisme, llenguatge i matemàtiques.

By |22/11/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Setmana Bio

HORT ESCOLAR I SETMANA BIO PER L’ALIMENTACIÓ ECOLÒGICA

Aquest és el segon any consecutiu que l’Escola El Turó participa a la Setmana Bio per l’alimentació ecològica. Durant la setmana del 18 al 27 d’octubre, l’alumnat de 3r de primària ha organitzat les portes obertes tot mostrant  les tasques realitzades durant el primer mes. Finalment s’ha realitzat la plantada comunitària amb totes les famílies que van assistir. A més a més, 4t de primària van poder guiar i acompanyar als menuts de l’escola en el seu primer contacte amb l’hort plantant raves i enciams en l’activitat de Tutors agricultors.

By |13/11/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Gamificació: Aprendre és divertit

Aprofitar les noves aplicacions per combinar joc i aprenentatge és una opció realment motivadora per repassar d’una altra manera els continguts essencials treballats durant el curs. Amb l’alumnat de Cicle Superior de Primària hem experimentat i ens hem divertit fent servir una eina de realitat augmentada anomenada Plickers. Aquesta és una aplicació que fa possible usar la tecnologia a l’aula sense emprar gairebé tecnologia. Aquesta eina permet recollir ràpidament respostes dels alumnes encara que ells no disposin d’un dispositiu per transmetre-les. El docent ha de tenir instal·lada l’aplicació al seu dispositiu mòbil i un ordinador a l’aula connectat a internet i a algun tipus de sistema de projecció. Els alumnes, en canvi, només han de disposar d’unes targetes fotocopiables amb un codi bidi que els permetin triar entre 4 opcions (A, B, C i D) segons com orientin la targeta. En mostrar-les, el docent pot escanejar-les amb la càmera del seu dispositiu mòbil i rebre les respostes relacionant-les amb la identitat de cada alumne.

Qui diu que aprendre no pot ser divertit?

By |23/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projecte de Medi a Cicle Inicial

Els nens i nenes de Cicle Inicial realitzem un projecte d’aprenentatge cada trimestre i acabem d’escollir i iniciar el del primer, aquest és ELS ANIMALS. Vam començar parlant sobre quins coneixements previs teníem sobre els animals i a continuació ens vam plantejar quines preguntes ens fèiem i, per tant, què més en volíem aprendre. Els alumnes van mostrar molt d’interès pels animals salvatges i ens vam centrar en 6 espècies: els dofins, les tortugues, els pingüins, els tucans, els tigres i els coales. D’aquesta manera, hem encetat el projecte realitzant una recerca d’informació per grups a fi d’omplir una fitxa tècnica d’un d’aquests animals. Hem estat veient quina és la seva alimentació, si tenen depredadors, en quin hàbitat viuen i els hem ubicat en un mapa del Món, etc. A partir de les respostes de cada grup establirem relacions i diferències entre diferents espècies i seguirem amb la nostra recerca.

By |23/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|

Projectes d’aula

A Educació Infantil hem iniciat els projectes d’aula! A P5 en concret, els infants han triat endinsar-se en el món de les Papallones, tema que els interessa i pel qual estan mostrant molt d’interès.
Dur a terme projectes d’aula permet als nens i nenes ser partícips de tot el procés, des de que aquest s’inicia fins al moment en que el donem per finalitzat.
Partim dels seus interessos, dels seus coneixements previs, tot fomentant l’experimentació, la creativitat, l’esperit científic i crític.
Amb els projectes els infants construeixen aprenenatges interaccionant amb el medi que els envolta de manera integradora, global i significativa.
Continuem investigant més coses sobre aquests insectes…

By |22/10/2019|Notícies, Pensament i experimentació|