Pensament i experimentació

Matemàtiques manipulatives

Els alumnes de 2n d’ESO experimenten  amb dos cilindres construïts amb uns fulls de cartulina que tenen exactament la mateixa mida. Els  omplen amb arròs i  comproven d’aquesta manera que el cilindre d’alçada més baixa  i amb més radi, pot contenir molta més quantitat d’arrò.s
D’aquesta manera s’enten com, amb la mateixa quantitat de material, podem dissenyar estructures més eficients que d’altres, com és el cas d’aquest cilindre de radi més gran.

By |14/12/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Taller d’informàtica

Els alumnes de 4t de Primària han aprés a escriure amb el teclat de l’ordinador a partir de jocs i diverses activitats de dificultat creixent.

A 5è de Primària, els alumnes han escrit un conte de manera col·laborativa amb la eina “Google Docs”. Ara només cal donar format al conte i fer ús de diverses eines per aprendre a corregir el text.

I pel que fa als grans de Primària, els alumnes de 6è han fet una redacció lliure per tal d’aprendre a fer ús de diferents webs amb l’objectiu de poder corregir el text de manera autònoma.

A més, a la foto els podeu veure treballant en un nou projecte.  A través del treball cooperatiu, fan una cerca dels valors que poden transmetre els jocs que estan preparant pels alumnes de Primària. Aquest projecte es treballa des de diferents tallers i àrees com: Educació en Valors, Català, Taller d’Informàtica i Educació Física.

By |02/12/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Aprenentatge cooperatiu

Des de l’àrea de matemàtiques inventem problemes. Tenim les dades i ens inventem les preguntes. Quan ja tenim uns quants problemes els compartim i a resoldre’ls entre tots.
Hem vist que no totes les preguntes valen i també que és més fàcil de resoldre’ls d’aquesta manera.

By |29/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Robòtica en anglès

Els alumnes de CI realitzen tallers i racons per iniciar-se en el món de la robòtica i la programació en anglès.

Hem començat amb robots senzills en els que programem la direcció que seguiran i algoritmes que mouen personatges com l’Scrat o l’Eyebrows en la direcció que més ens convé.

By |19/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Treball per projectes

 

És una manera d’entendre l’educació que defensem molt i que considerem que és el gran remei que necessiten les escoles actualment.

Aquesta manera de treballar, ajuda als infants a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu.

Des del Turó, creiem que l’escola ha de deixar fluir la seva creativitat i imaginació i centrar-se en els seus interessos i en la societat que els envolta i en la que han de viure.

Els projectes els treballem a molts nivells educatius,. Deixem un petit tastet del que han fet els nens i nens d’infantil per triar el nom de la classe.

P3: Les papallones
P4: Els cotxes
P5: Els detectius

By |19/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Setmana de la ciència

El 12 de novembre, i durant tota la setmana, l’Escola celebrarà la Setmana de la Ciència.  Durant 5 dies, els alumnes de totes les etapes educatives participaran dels talleres internivells i de les activitats de la Fira de Ciència que estan preparant els alumnes de Secundària.

Ja estem a punt per gaudir fent ciència!

 

https://web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Viu-la-Ciencia

 

By |12/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Racons de matemàtiques a Cicle Inicial

Ja hem començat a fer racons de matemàtiques, a través dels racons els alumnes treballen en petit grup de manera autònoma realitzant activitats més divertides.

Aquí teniu alguns dels racons que fem:

Numeració de l’1 al 99 amb el joc del bingo i restes de dues xifres amb el material de l’ascensor.
descomposició de nombres amb la balança i jocs de taula amb sumes i restes.

By |09/11/2018|Notícies, Pensament i experimentació|

Aprenentatge Cooperatiu

La nostra Escola aposta per unes metodologies actives, en la que es troba l’Aprenentatge Cooperatiu. Creiem que amb la cooperació, el treballar junts, la discussió en grup i el conflicte cognitiu que es produeix quan s’introdueixen punts de mira diferents, permetem als nostres alumnes aprendre coses noves, rectificar, consolidar o reformar aprenentatges assolits.

Per aquest motiu els alumnes de 6è i dins de l’Àrea de Llengua Catalana hem realitzat una activitat cooperativa on els infants han realitzat una comprensió lectora utilitzant la tècnica del full giratori. Aquesta ha consistit en què un cop feta la lectura, la qual ha estat llegida entre tots els membres del grup, cada nen/a ha fet una resposta amb el consens i el diàleg de tots els membres del grup.

Ha estat tot un èxit, ja que entre tots, fem uns molt bons aprenentatges.

Gamificació

La gamificació consisteix en la incorporació de jocs dins l’àmbit escolar amb una finalitat educativa. És a dir: aprendre jugant; aprendre utilitzant el joc com a font d’aprenentatge.

Per exemple, els alumnes de 5è i 6è aprenen anglès creant kahoots!, un joc interactiu i cooperatiu que estructurem de la forma següent:

Els propis alumnes són els encarregats de crear les preguntes del kahoot! de manera cooperativa. Han de pensar la pregunta, la resposta correcta i tres respostes incorrectes.

D’aquesta manera, els alumnes pensen en allò que els faria caure en una trampa i que els faria equivocar-se per tal que, el dia que es faci el kahoot! a classe, els seus companys tinguin més facilitat per equivocar-se en la pregunta que els seus companys han fet (tinguem-ho clar: tots volen guanyar i una manera de fer-ho més fàcil és posant-ho difícil als companys). D’aquesta manera, es veuen obligats a pensar no només en allò que és correcte, sinó també en allò que a ells mateixos els costa d’assimilar. Els alumnes realitzen un exercici d’introspecció que plasmen en les seves preguntes. I els resultats són molt satisfactoris!

Posem com a exemple una de les preguntes que els alumnes de 6è van crear per l’últim kahoot! que hem treballat a classe:

I like ________________ to school.
a) go
b) going
c) studying
d) playing

Per tal de contestar correctament aquesta pregunta, els alumnes han de passar pel procés següent:
La resposta correcta no és “go” perquè després de “like” hem d’escriure un verb que acabi en -ing.
La resposta correcta tampoc pot ser “studying” ni “playing” perquè la presposició “to” no acompanya aquests verbs en aquesta oració.

I justament aquest procés de resolució és el mateix que han fet servir els alumnes per tal de crear la pròpia pregunta.

I aquest […]

Fem robòtica

En petit grup els nens i nenes d’educació infantil posen en pràctica les seves habilitats i capacitats acompanyats/des del robot Next!
Els petits i petites li donen ordres a en Next mitjançant els botons que aquest té a la part superior, per fer-ho han de generar estratègies, atendre, organitzar-se i fer ús de la lògica per tal de resoldre els reptes que se’ls hi plantegen!

By |08/10/2018|Notícies, Pensament i experimentació|