Personalització-Acompanyament

Educació emocional

L’educació emocional és la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i emocions propis i dels altres, discriminant-los i fer servir aquesta  informació per guiar el nostre pensament i les nostres accions.  

Des de l’escola treballem les emocions a partir de contes. Aquí deixem una petita mostra de com les treballem a infantil.

Contes que us poden servir per treballar emocions:

El monstre de colors
El peix Irisat
El pirata de les estrelles
El nen gris
Paula i el seu cabell multicolor.

By |05/11/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Projecte de Delegats

Ja hem iniciat el Projecte de Delegats de secundària. Un espai de reflexió format pels delegats dels quatre cursos de  l’ESO i la cap d’estudis. Els seus objectius són : promoure la participació activa de l’alumnat, fomentar el treball col·laboratiu, millorar la convivència del centre i fer propostes de millora

Una “petita” tradició

El passat 24 d’octubre, els nens i nenes de P3 van estampar les seves mans al pati. Des de fa uns anys, són els alumnes de 4t d’ESO els que ajuden als més petits de l’escola a fer aquesta activitat.
Així doncs, podem veure els nois i noies grans compartint aquesta experiència amb els més menuts, alhora que recorden el seu pas per Educació Infantil.
A més, agraïm a en Carles, mestre de Plàstica, la seva col-laboració a l’hora de fer-nos el dibuix.
En acabar ens vam fer una foto conjunta.

Taller de contes

“La fantasia és, com moltes altres coses, un dret legítim de tot ésser humà ” J.J.R.Tolkien.
Els contes són un recurs que sempre ha estat una de les fonts d’aprenentatge més riques i completes per treballar amb els infants. És una font per sedimentar i enfortir els poders psíquics com són la imaginació, la fantasia, el plaer i la sensibilitat. El conte ofereix la base per aconseguir un equilibri entre la realitat i el somni, molt important per fer front el món actual. Creiem que en l’Educació Infantil és de vital importància explicar contes per tal d’afavorir de manera diferent el desenvolupament integral dels infants.
Des de l’Escola El Turó apostem per aquest recurs i proposem als nostres alumnes un Taller de contes un cop per setmana. Mitjançant aquest taller, els nostres alumnes viatgen a través de l’atractiu mon dels contes combinant els elements imaginaris amb el treball manual, la cançó, la dansa, l’expressió, les titelles, els jocs…
Quan expliques o llegeixes un conte a un infant, es crea la màgia a l’entorn, fas que somiï, imagini, creï el més inimaginable… tot afavorint l’aprenentatge i l’adquisició d’habilitats bàsiques per a un bon desenvolupament. Aquesta activitat també ajuda a desenvolupar la comunicació oral, a adquirir vocabulari nou i a millorar la comprensió, l’aprenentatge i l’ús d’estructures sintàctiques més complexes, així com al desenvolupament gramatical. També millora la capacitat d’escolta i atenció, així com el desenvolupament d’aspectes bàsics de la comunicació com són la participació activa i el torn de paraula.
Si bé hi ha molts contes que poden resultar profitosos, és important que en haver-ne de triar un es tinguin en compte aspectes com el format, el tema, l’estil, la complexitat, l’extensió, el propòsit, etc. D’aquesta manera, traurem el màxim […]

By |23/10/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Apadrinament lector

A l’Escola ja hem iniciat l’esperat apadrinament lector i és que, tant els petits/es de P5, com els nois i noies de 6è estaven desitjant que arribés el dia de compartir aventures lectores.
Aquesta activitat cooperativa es realitza per parelles entre l’alumnat de P5 (fillols/es) i el de 6è (madrins i padrines), i la durem a terme al llarg de tot el curs.
Els objectius d’aquest projecte són fomentar el plaer per la lectura, dinamitzar el seu aprenentatge i apropar diferents tipologies textuals a través de la tutoria entre iguals en contextos significatius.
En aquesta primera sessió, s’han fet les presentacions de les parelles, els petits/es han gaudit de la lectura d’un llibre per part dels grans i junts han compartit una estona de jocs al pati!

By |23/10/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

El Monstre de Colors

A Cicle Inicial hem començat el curs treballant l’educació emocional a través del llibre “El Monstre de Colors” de l’escriptora Anna Llenas. Parlem de les emocions (de com se senten, del què els passa per dins davant de determinades situacions, etc.),  introduïm els pots de les emocions. Amb el llibre aprenem que conèixer, identificar i expressar les emocions és molt important per estar bé amb nosaltres mateixos.

En relació amb 1r de Primària, cada alumne va dibuixar el seu monstre de colors per tal de poder compartir amb la classe com se senten a l’escola. A més a més, hem creat un joc interdisciplinari a través del qual els alumnes fan sumes, expressen com se senten i gaudeixen d’una activitat en grup.

A 2n de Primària anem una mica més lluny i aprofundim en les principals emocions. Així doncs, hem estat analitzant diferents sentiments i els hem classificat dins de l’alegria, la calma, la tristesa, la ràbia, la por i la sorpresa. D’aquesta manera, per exemple, hem vist que experimentem tristesa quan ens sentim sols, avergonyits o desanimats, o bé notem por quan ens sentim insegurs, espantats o preocupats.

Després d’aquesta pluja d’idees i anàlisi de les diferents emocions, hem iniciat una activitat anomenada “La màquina dels xiclets”. Aquesta tasca consisteix a dedicar uns minuts cada dia a pensar com ens sentim i pintar un xiclet del color de l’emoció que experimentem. Aquesta tasca ens permetrà observar quin o quins són els colors predominants de la nostra màquina de xiclets i veurem quines emocions són les que més sentim.

Tot seguit us deixem un recull d’imatges de les aules de 1r i de 2n de Primària realitzant aquestes activitats.

By |07/10/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Lectura diària a Cicle Inicial

Seguint el Pla Lector de la nostra Escola, els alumnes de 1r i 2n de Primària llegeixen cada dia 15 minuts a les 9 del matí i 15 minuts a les 3 de la tarda. Es tracta d’una activitat molt important pel procés d’aprenentatge de la lectoescriptura en el qual es troben. Així mateix, gaudeixen descobrint diàriament nous llibres i contes de la biblioteca d’aula i d’aquesta manera fomentem el gust per la lectura des de ben petits.

By |01/10/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Apadrinament lector

Continuem amb el projecte d’apadrinament lector una vegada al mes amb una valoració molt positiva.

Poc a poc, es van establint relacions d’amistat i complicitat entre els alumnes ja que no només es tracta d’una experiència d’aprenentatge lector sinó que realitzen diferents activitats i mitjançant converses, preguntes de comprensió i sobre les diferents preferències d’ambdós, es van coneixent establint així un compromís i un lligam afectuós. Aprenen a compartir lectures, emocions, sentiments, temps, espai (i algun secret…) valorant molt l’esforç dels companys/es.

També és important ressaltar el fet de que crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me) afavoreix que vagin desenvolupant habilitats de comunicació i es vagi reafirmant el procés de lectoescriptura.

By |08/04/2019|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Servei Comunitari

Els alumnes de 3r d’ESO han començat a les pràctiques de voluntariat en el marc del Servei Comunitari, un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de secundària, la competència social i ciutadana.

By |19/11/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Lectura diària a Cicle Mitjà

Un  dia més arribem a l’escola i comencem amb les rutines: saludar als companys i mestres, penjar la cartera al penjador, posar-nos la bata,… i agafar el llibre que tenim al calaix de la taula i llegir 15 min.  llibres de la col·lecció de Jerónimo Stilton, altres del “fulbolísimos”, alguns prefereixen llegir un còmic i fins i tot tenim llibres de ciència que ens parlen de l’espai o dels animals.
Després de la lectura, ja ens preparem per començar amb l’horari de cada dia.

By |19/11/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|