Personalització-Acompanyament

Servei Comunitari

Els alumnes de 3r d’ESO han començat a les pràctiques de voluntariat en el marc del Servei Comunitari, un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de secundària, la competència social i ciutadana.

By |19/11/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Lectura diària a Cicle Mitjà

Un  dia més arribem a l’escola i comencem amb les rutines: saludar als companys i mestres, penjar la cartera al penjador, posar-nos la bata,… i agafar el llibre que tenim al calaix de la taula i llegir 15 min.  llibres de la col·lecció de Jerónimo Stilton, altres del “fulbolísimos”, alguns prefereixen llegir un còmic i fins i tot tenim llibres de ciència que ens parlen de l’espai o dels animals.
Després de la lectura, ja ens preparem per començar amb l’horari de cada dia.

By |19/11/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Tallers internivells

Un cop al mes als nens i nenes d’educació infantil s’agrupen en petit grup per viure l’experiència de realitzar conjuntament, amb alumnat d’altres edats, diferents activitats, com són: robòtica, anglès, llenguatge plàstic, dansa i cançons, jocs cooperatius i psicomotricitat.
Plegats/des comparteixen espais, coneixements, aprenentatges i vivències!

Projecte de Delegats

Ja hem iniciat el Projecte de Delegats d’ESO del curs 18-19. És un projecte que facilita la comunicació entre els alumnes dels diferents cursos i el professorat de l’Escola. Està format pel cap d’estudis i els delegats i delegades escollits lliurement  pels estudiants de cada classe. Aquest projecte promoure la participació activa i democràtica de l’alumnat, potencia el treball col·laboratiu i la interrelació entre l’alumnat del centre i planteja propostes de millora a la direcció del centre.

Apadrinament lector

Un curs més hem engegat el projecte d’apadrinament lector amb el qual s’intenta que,  tant uns com altres, visquin i gaudeixin d’ una experiència d’aprenentatge lector amb diferents companys/es de l’escola.

Els nens i les nenes de sisè curs fan de “padrins/es” lectors i ajuden a aprendre a llegir als infants de P5. La intenció és que aquesta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.

Es distribueixen les parelles formades per un/a nen/a de sisè i un/a nen/a de P5 tenint en compte aspectes com ara el nivell d’aprenentatge, la personalitat, les motivacions… entre d’altres. I és important explicar als més grans la importància del compromís que adquireixen i de la responsabilitat que això suposa respecte als més petits.

Durant aquest projecte no només es llegirà, sinó que també els padrins/es faran preguntes de comprensió o qualsevol altra activitat relacionada amb les habilitats lingüístiques (depenent de les necessitats i interessos del seu fillol/a), es realitzaran diferents activitats o manualitats i una sortida a la Biblioteca.

Els objectius generals plantejats per aquest projecte són:

Millorar el nivell lector.
Reforçar el vocabulari i l’expressió oral.
Desenvolupar la imaginació, la creativitat i la fantasia.
Establir noves relacions enriquidores fomentant l’ajuda i cooperació entre els alumnes dels diferents cicles.

Educació emocional

A 2n de Primària hem començat el curs treballant l’educació emocional a través del llibre “El Monstre de Colors” de l’escriptora Anna Llenas. Després d’explicar el conte i parlar una bona estona de les emocions (de com se senten, del què els passa per dins davant de determinades situacions, etc.),  introduïm els pots de les emocions. Amb el llibre aprenem que conèixer, identificar i expressar les emocions és molt important per estar bé amb nosaltres mateixos, així que per grups cooperatius vam pintar i retallar un pot de les emocions per tal de classificar-les. Vam obtenir els pots de l’alegria, la tristesa, la por, la ràbia i la calma.

Tot seguit, cadascú va escriure el seu nom a una pinça de fusta i van posar la pinça al pot que els identificava en aquell moment. Cada dia dediquem uns minuts a reconèixer les emocions i els alumnes col·loquen la pinça al pot corresponent.

Així mateix, se’n fa un registre i a final de mes els nens i nenes faran una reflexió de per què han sentit aquelles emocions.

By |03/10/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Adaptació Infantil

Benvolgudes famílies,
Aquests dies hem viscut les nostres primeres experiències a l’Escola!
Hem creat espais de joc i conversa per a poder conèixer millor els companys i companyes, les mestres i l’entorn proper.

By |01/10/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|

Pla Lector a Cicle Inicial

L’objectiu principal del nostre Pla Lector és fomentar l’ interès dels alumnes per llegir perquè puguin gaudir i aprendre de la lectura. Per aquest motiu, a Primària dediquem 30 minuts de lectura diària, 15 minuts al matí i 15 minuts a la tarda.

Aquí podeu veure els alumnes de Primer de Primària que comencen el Pla Lector observant i llegint alguns dels llibres que hi ha a la classe. I també veureu que els alumnes de Segon de Primària han creat el devorador de llibres, una fitxa on poden escriure i valorar els llibres que llegeixin al llarg del curs.

By |28/09/2018|Notícies, Personalització-Acompanyament|