Colònies del Collell (ESO1 i ESO2)

L’alumnat de 1r i 2n de la ESO ja vam tornar de colònies del Collell. Podeu veure les fotos seguint aquest enllaç.

By |29/06/2022|Sin categoría|

1r Premi Concurs ProgramaSI!!!

By |10/06/2022|Sin categoría|

Presentació Colònies 2022

Seguint aquest enllaç podreu visualitzar la presentació de les colònies de Primària.

By |11/05/2022|Notícies, Sin categoría|

Carnaval 2022

Aquest any, l’eix vertebrador de les disfresses ha estat els animals en perill d’extinció. Podeu llegir alguna curiositat sobre aquests animals i veure el reportatge fotogràfic seguint aquest enllaç.
La Selva
P3 Micos
Comencem la desfilada de Carnestoltes amb l’alumnat de P3 que van disfressats de MICOS.

Habitants sobretot de la selves tropicals d’Amèrica del Sud i l’Àfrica, els micos es troben en perill d’extinció per la crema i tala dels boscos tropicals. També se’n fa una caça massiva per a aliments i comerç d’espècies silvestres.
P4 Camaleons
Existeixen unes 161 espècies de camaleons i la majoria es troben a Àfrica, a la zona al sud del Sàhara.

Són famosos per poder canviar el seu color per camuflar-se.

Els camaleons es troben en perill d’extinció pel deteriorament dels arbres on viuen els camaleons i la nul·la regeneració dels seus hàbitats.
P5 Guacamais
Si bé hi ha vàries espècies de guacamais, destaca la baixa població de guacamais blaus, dels quals només en trobem 100 en captivitat. Els guacamais, són uns ocells d’uns 70 cm de longitud i que poden obrir les seves ales fins a 140 centímetres.

El mar
1r Taurons
Sota l’aigua

Aquests animals que tenen la fama de ser molt ferotges, es troben en perill d’extinció per la seva caça massiva. Són carnívors i s’alimenten de foques, lleons marins, petites balenes…Hi ha taurons que arriben a menjar fins a 400kg de carn al dia.

1 terç de les 40 espècies de taurons del Mediterrani es troba en perill d’extinció.
2n Tortugues marines
Aquests rèptils tan famosos per la seva closca, viuen a molts llocs del planeta i n’existeixen moltes espècies. La tortuga babaua, una de les que ens va visitar a la platja de Mataró fa uns anys, pot mesurar fins a un metre i pesar més de 160 kg. Les […]

By |03/03/2022|Sin categoría|

Xocolatada Solidària

Gràcies a tot i totes per fer de la Xocolata Solidària 2022 tot un èxit. Una tarda màgica plena de somriures i una recaptació de 534€, tot un rècord per ajudar a l’hospital Sant Joan de Déu a continuar les seves investigacions per lluitar contra el càncer infantil.

Podeu accedir a l’àlbum de fotografies seguint aquest enllaç.

By |14/02/2022|Notícies, Sin categoría|

Arxiu històric

En aquest enllaç trobareu un arxiu històric de moltes de les activitats realitzades al Turó entre el 2007 i el 2020.

By |04/02/2022|Sin categoría|

Setmana de la Ciència

En el marc de la 26a Setmana de la Ciència a l’Escola organitzarem activitats científiques relacionades amb la meteorologia.

La FIRA de la ciència: activitat internivells en la que els alumnes de la Secundària organitzen i dinamitzen diverses activitats recreatives i experimentals per treballar la física de la meteorologia i els fenòmens meteorològics. Aquesta activitat va dirigida als alumnes d’Educació Infantil i Primària.
Taller de Ciència Sorprenent: Taller d’experiments dirigit als alumnes de 5è i 6è de Primària i a tota la Secundària.
Activitats d’aula: el professorat prepara activitats relacionades amb la meteorologia.

By |11/11/2021|Sin categoría|

Guanyadors disfressa més sostenible

Quina tarda més fantàstica i divertida hem passat a l’Escola!!! Gràcies a en Pep López hem rigut, hem ballat i hem cantat a través d’un món de contes i cançons tradicionals. Quines ganes de veure els més petitons gaudir tant i tenir la mirada plena d’il·lusió! I, a més a més, la M. José Pérez, com a Regidora de Cultura de l’Ajuntament de Mataró ens ha fet el lliurament del diploma acreditatiu del premi aconseguit el curs passat.

Pots accedir a l’àlbum multimedia seguint aquest enllaç:

By |07/11/2021|Sin categoría|

Horaris Curs 2021/2022

Ja podeu consultar els horaris del curs 2021/2022 a la secció de circulars i documents de la web de l’Escola.
Circulars i documents

By |07/09/2021|Notícies, Sin categoría|

42ens Jocs Florals

Benvolgudes famílies,
Com ja sabeu, els Jocs Florals són una de les festes més importants que se celebren a l’Escola. Aquesta consisteix en un concurs literari on hi participa tot l’alumnat de Primària i Secundària i compta cada any amb un Convidat d’Honor. Enguany l’escollit és Jordi de Manuel, un escriptor i professor català tant de novel·la juvenil com de novel·la negra per a adults. Paral·lelament, l’alumnat d’Educació infantil celebra unes Jornades Literàries on explica endevinalles, fa teatre, recita poemes, etc.

Aquest curs, a causa de les restriccions sanitàries, hem unit aquestes dues festes en un sol acte i hem gravat els diferents elements que les integren per tal que en pugueu gaudir tranquil·lament des de casa.

Així doncs, tots i totes podreu descobrir aquesta festa literària a través dels vídeos que hem penjat en una llista al nostre canal de YouTube. Hi trobareu actuacions musicals, el vídeo del Convidat d’Honor d’enguany, la presentació de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i la lectura dels textos guanyadors. Encara que el format sigui diferent, esperem que us agradi i que ho compartiu a través de les xarxes socials.

Vídeos Jocs Florals

També volem compartir els texts dels guanyadors i dels accèssits perquè els llegiu i gaudiu amb la calma que es mereixen.

Textos dels guanyadors i dels accèssits

By |27/05/2021|Notícies, Sin categoría|