Sin categoría

Manual Clickedu

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, el Centre disposa d’una plataforma digital per tal d’afavorir la comunicació entre tots els membre de la Comunitat Educativa.

S’accedeix des de l’adreça https://escolaelturo.clickedu.eu  o des de l’accès directe que hi ha al peu de la nostra web http://www.escolaelturo.cat utilitzant les credencials que us hem enviat per correu electrònic.

També us podeu descarregar l’aplicació mòbil, en la qual hi trobareu moltes de les funcionalitats de la versió d’escriptori (web).

Apple Store

https://apps.apple.com/es/app/clickedu/id691984809

Google Play Store

 https://play.google.com/store/apps/details?id=org.clickedu.Clickedu&hl=es

Per accedir des de l’aplicació heu de posar l’adreça https://escolaelturo.clickedu.eu i, a continuació, el vostre usuari i contrasenya.

 

Creiem que és necessari que estigueu informats del desenvolupament acadèmic, de les absències i de les diferents comunicacions de l’Escola.

Una vegada heu accedit, cal que reviseu i modifiqueu, si escau, les vostres dades per si han sofert qualsevol canvi.
En aquest enllaç us podeu descarregar el manual de la plataforma.
Atentament,

Coordinació TAC

By |27/11/2019|Notícies, Sin categoría|

Projecte de Delegats

Ja hem iniciat el Projecte de Delegats de secundària. Un espai de reflexió format pels delegats dels quatre cursos de  l’ESO i la cap d’estudis. Els seus objectius són : promoure la participació activa de l’alumnat, fomentar el treball col·laboratiu, millorar la convivència del centre i fer propostes de millora

Una “petita” tradició

El passat 24 d’octubre, els nens i nenes de P3 van estampar les seves mans al pati. Des de fa uns anys, són els alumnes de 4t d’ESO els que ajuden als més petits de l’escola a fer aquesta activitat.
Així doncs, podem veure els nois i noies grans compartint aquesta experiència amb els més menuts, alhora que recorden el seu pas per Educació Infantil.
A més, agraïm a en Carles, mestre de Plàstica, la seva col-laboració a l’hora de fer-nos el dibuix.
En acabar ens vam fer una foto conjunta.

“Creix al Turó” (versió Karaoke)

Volem compartir amb vosaltres una versió Karaoke de Creix al Turó per tal que pugueu cantar la cançó a casa sempre que vulgueu!

By |16/05/2019|Creativitat, Notícies, Sin categoría|

Presentació Portes Obertes

Dissabte 23 de febrer vam fer les Portes Obertes de l’Escola El Turó i volem donar les gràcies a totes aquelles famílies que ens vau voler acompanyar.

Us deixem aquí la presentació inicial que conté els 5 eixos de treball que defineixen la nostra escola i al voltant dels quals giren les diverses activitats i projectes que realitzem a l’Escola.

Si us cal més informació, podeu entrar a la nostra pàgina web, seguir-nos a través d’Instagram, visitar l’exposició dels 50 anys que tenim a la Fundació Iluro o escriure’ns un correu electrònic a secretaria@escolaelturo.cat.

By |25/02/2019|Sin categoría|

Exposició 50è aniversari

EL TURÓ: 50 ANYS APRENENT JUNTS

L’exposició “El Turó: 50 anys aprenent junts” vol mostrar a la ciutat de Mataró la història de l’Escola El Turó al llarg de cinc dècades: quin va ser el seu origen, com ha anat evolucionant, quins són els seus elements distintius i quin és el futur que es dibuixa tant a nivell pedagògic com metodològic. Convidem a tothom a compartir amb nosaltres aquest camí de cinquanta anys, tant als que vulguin reviure amb nosaltres tots els records que conserven a la memòria com als que volen conèixer amb més profunditat aquesta escola tan propera, tan familiar i tan nostra.

L’Escola El Turó va ser fundada el 1968 per la família Trens-Colomer, uns mataronins compromesos amb la realitat social del seu entorn i del nostre país, que decidits a proporcionar una educació de qualitat en un barri que havia crescut exponencialment a causa de les onades migratòries dels anys 50 i 60, van treballar incansablement per fundar una escola. A partir d’aquí, comença a créixer un somni, una il·lusió compartida per totes aquelles famílies que van fer les primeres aportacions per poder tirar endavant un projecte pedagògic que tenia com a objectiu educar de manera integral i personalitzada cadascun dels nostres nens i nenes i potenciar allò que fa tan especial a cadascun d’ells.

Actualment, l’Escola El Turó mira al futur tot partint de les seves arrels per defensar un projecte propi basat en el plurilingüisme, la incorporació de les noves tecnologies, la gestió de les emocions, el desenvolupament de la creativitat i  la innovació pedagògica. Portem 50 anys compartint, aprenent i descobrint junts i desitgem seguir-ho fent durant 50 més!
Exposició del 8 de febrer al 10 de març
Lloc: Sala ATENEU, La Riera 92

Els […]

By |27/01/2019|Sin categoría|

Aprenentatge Cooperatiu

La nostra Escola aposta per unes metodologies actives, en la que es troba l’Aprenentatge Cooperatiu. Creiem que amb la cooperació, el treballar junts, la discussió en grup i el conflicte cognitiu que es produeix quan s’introdueixen punts de mira diferents, permetem als nostres alumnes aprendre coses noves, rectificar, consolidar o reformar aprenentatges assolits.

Per aquest motiu els alumnes de 6è i dins de l’Àrea de Llengua Catalana hem realitzat una activitat cooperativa on els infants han realitzat una comprensió lectora utilitzant la tècnica del full giratori. Aquesta ha consistit en què un cop feta la lectura, la qual ha estat llegida entre tots els membres del grup, cada nen/a ha fet una resposta amb el consens i el diàleg de tots els membres del grup.

Ha estat tot un èxit, ja que entre tots, fem uns molt bons aprenentatges.

Gamificació

La gamificació consisteix en la incorporació de jocs dins l’àmbit escolar amb una finalitat educativa. És a dir: aprendre jugant; aprendre utilitzant el joc com a font d’aprenentatge.

Per exemple, els alumnes de 5è i 6è aprenen anglès creant kahoots!, un joc interactiu i cooperatiu que estructurem de la forma següent:

Els propis alumnes són els encarregats de crear les preguntes del kahoot! de manera cooperativa. Han de pensar la pregunta, la resposta correcta i tres respostes incorrectes.

D’aquesta manera, els alumnes pensen en allò que els faria caure en una trampa i que els faria equivocar-se per tal que, el dia que es faci el kahoot! a classe, els seus companys tinguin més facilitat per equivocar-se en la pregunta que els seus companys han fet (tinguem-ho clar: tots volen guanyar i una manera de fer-ho més fàcil és posant-ho difícil als companys). D’aquesta manera, es veuen obligats a pensar no només en allò que és correcte, sinó també en allò que a ells mateixos els costa d’assimilar. Els alumnes realitzen un exercici d’introspecció que plasmen en les seves preguntes. I els resultats són molt satisfactoris!

Posem com a exemple una de les preguntes que els alumnes de 6è van crear per l’últim kahoot! que hem treballat a classe:

I like ________________ to school.
a) go
b) going
c) studying
d) playing

Per tal de contestar correctament aquesta pregunta, els alumnes han de passar pel procés següent:
La resposta correcta no és “go” perquè després de “like” hem d’escriure un verb que acabi en -ing.
La resposta correcta tampoc pot ser “studying” ni “playing” perquè la presposició “to” no acompanya aquests verbs en aquesta oració.

I justament aquest procés de resolució és el mateix que han fet servir els alumnes per tal de crear la pròpia pregunta.

I aquest […]

Escac i mat!

Com cada any en Ramon Alvaro i l’Hugo Barrionuevo, alumnes de 4º de l’E.S.O, han participat en el Campionat de Catalunya d’Escacs per edats.

Enguany s’ha celebrat a Tossa de Mar i per tercer any consecutiu han tornat a fer podium. Aquest any a la categoria Sub-16 i com a tercers classificats.

Enhorabona campions!

By |15/10/2018|Notícies, Sin categoría|

Conjunts instrumentals

Els conjunts instrumentals de l’ESO comencen a assajar!

By |05/10/2018|Notícies, Sin categoría|