Sin categoría

Matriculació Curs 2020/2021

Alumnes assignats al centre
Llista d’espera a 7 de juliol de 2020

 

By |08/07/2020|Sin categoría|

Pla d’obertura

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha elaborat el Pla d’obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2020-2021. Es preveu que la nostra població entri en fase 2 el proper dia 8 de juny. El pla d’obertura acabarà el 19 de juny.

Partint d’aquest pla, cada centre ha d’elaborar el seu propi pla d’obertura i el nostre centre ho ha fet seguint totes les indicacions que ens ha donat el Departament, tant pel que fa l’organització del centre com a les mesures de salut i seguretat.

El que segueix vigent i té un caràcter prioritari en aquest final de curs és l’atenció telemàtica, les classes virtuals i les tasques setmanals.

QUINS SÓN ELS REQUISITS PER L’ASSISTÈNCIA?

Per assistir al centre educatiu s’ha de complir els següents requisits:

–  Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
–  No convivents o contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
–  Calendari vacunal al dia.

A més a més, cal haver enviat un correu al centre explicitant aquesta assistència i adjuntant-hi la Declaració Responsable de l’Etapa pertinent.

ASSISTÈNCIA ALUMNAT D’INFANTIL: En aquest cas, per poder assistir al centre, a més a més de complir els requisits anteriors, cal certificar que els dos progenitors estan obligats a treballar fora de casa de manera presencial. Per a poder-ho acreditar, hauran d’omplir la Declaració responsable i hauran d’adjuntar un Certificat de l’empresa o entitat on es presti servei, especificant dies, horaris i la necessitat de la presencialitat.

COM S’ORGANITZARAN ELS GRUPS?

Els alumnes estaran en grups reduïts i estables i es seguiran les mesures de prevenció i higiene recomanades.

Grups de: P3 (8)* […]

By |02/06/2020|Notícies, Sin categoría|

Personalització-Acompanyament

És evident que cada alumne comprèn la informació que se li presenta de manera diferent. És per això, que des de l’ Escola El Turó, acceptar la diversitat ,ens porta a adequar els diferents coneixements, al ritme d’aprenentatge de cada un dels nostres alumnes. Aquest respecte i adequació comporta fer un acompanyament en el procés de tota la seva etapa educativa.

D’aquest manera aconseguim arribar a cada un dels nostres alumnes, des de P3 fins a 4t ESO, creant un pont invisible cap a l’altre que no parteix de l’intel•lecte sinó de l’emoció, una emoció que et vincula a aquell alumne i el fa important per a  nosaltres. Reconeixem d’una manera molt especial a cada un dels nostres alumnes, una de les virtuts de ser una escola petita, ja que arribem al punt d’importar-nos d’una manera intensa, valorar-los, escoltar-los i desitjar-lis el millor per cada un d’ells.

Sense aquesta base d’estima i reconeixement mutu, no entenem l’educació. Per això, al Turó acompanyem cada noi i noia per tal d’assolir la seva autonomia personal, coneixent-se millor, tenint una bona autoestima i regulant-se emocionalment per guanyar llibertat a l’hora de prendre les seves pròpies decisions.

A la nostra Escola ho treballem de manera coordinada  i intensa des de les tres etapes; Infantil, Primària i Secundària. Des dels més petits, fent una acollida a l’escola de manera progressiva i amb una tutoria compartida. Fent un seguiment constant amb totes les famílies dels nostres alumnes, amb el suport d’un equip psicopedagògic des dels petits, primària i secundària, tan per els alumnes, com per les seves famílies, i amb un projecte de delegats a secundària, a on compartim i valorem les impressions que tenim en el funcionament de l’escola, des de les […]

Criteris d’avaluació

Educació Infantil

Primària (Cicle Inicial)

Primària (Cicle Mitjà)

Primària (Cicle Superior)

Educació Secundària

By |18/05/2020|Sin categoría|

Idiomes

És evident que l’aprenentatge de diverses llengües afavoreix el desenvolupament del nostre cervell estimulant unes àrees concretes que ens permeten millorar en diferents aspectes. Per això, al Turó oferim la possibilitat d’aprendre quatre llengües: el català, el castellà, l’anglès i el francès.

Especialment però, a la nostra Escola hem dissenyat un pla per a l’aprenentatge de la llengua anglesa que comença ja a l’Educació Infantil i que continua a Primària amb l’anglès com a llengua d’ús en matèries no lingüístiques, i a Secundària amb hores dedicades exclusivament a la competència oral. Aquesta potenciació de la llengua anglesa té com a objectiu que el nostre alumnat, en acabar l’Escola, tingui un nivell satisfactori d’anglès i pugui participar de forma activa i col·laborativa en xarxes educatives i d’intercanvi amb altres països.

Així, a l’Escola tenim diversos projectes en llengua anglesa:
INFANTIL
L’escola considera que l’aprenentatge d’una llengua estrangera en aquestes edats primerenques ha de ser el més natural possible, com si es tractés d’una primera llengua. L’objectiu prioritari és la sensibilització progressiva de l’alumnat envers la llengua anglesa ja que, d’aquesta manera, s’aconsegueix que els nens i nenes la sentin i considerin una forma més de comunicació.

Art & Craft: S’introdueix la llengua anglesa a través de l’art i les diferents tècniques artístiques aplicades, entenent-la com a eix vertebrador que facilita l’aprenentatge i la relació amb l’entorn. L’objectiu principal és integrar de manera natural la llengua anglesa i potenciar la formació artística del nostre alumnat incentivant-ne la creativitat.
Learn & Play: S’utilitza la llengua anglesa per treballar l’ús d’estructures quotidianes i de rutines.

PRIMÀRIA
En aquesta etapa, apostem decididament per l’aprenentatge de la llengua anglesa a partir de la metodologia CLIL. És amb aquest focus, que centra l’atenció en els continguts propis de […]

By |04/05/2020|Sin categoría|

La llegenda de Sant Jordi

Els alumnes de 3r de primària estem fent titelles i representacions teatrals de contes. Primer triem el conte, després fem una titella per cada personatge i finalment amb ajuda de la família ens fem fotos o videos.

 

By |22/04/2020|Sin categoría|

XVIII Edició del concurs Contes de Ciència

Al llarg del 2n trimestre els infants de la classe dels Monstres (P5)  van crear un conte relacionat amb el món de la ciència per participar a la XVIII Edició del concurs Contes de Ciència, organizat pel CosmoCaixa.
El conte va ser creat de manera cooperativa per tot l’alumnat de la classe, cadascú/na d’ells/es va fer la seva aportació, i el resultat va ser meravellós.
 

Pots llegir el conte seguint aques enllaç

El concurs s’havia de celebrar el proper mes de juny, però degut a la situació d’alarma en què ens trobem arrel del Covid-19, el CosmoCaixa s’ha vist en la responsabilitat d’anul·lar -lo. Per agrair la nostra participació i en especial la dels petits/es, els/les ha obsequiat a cadascun/a amb 4 entrades al museu i al planetari, per a què puguin visitar-los amb les seves famílies. 
 
Des de l’Escola hem de felicitar als petits i petites per les seves ganes, el seu interès i coneixement, la seva creativitat i imaginació!!
Quan tornem a la normalitat i tingueu la oportunitat de visitar el Museu desitgem que us deixeu endinsar en el magnífic món de la ciència!

By |21/04/2020|Sin categoría|

Turonins en xarxa #1

Aquí teniu el primer butlletí informatiu Turonins en xarxa per tal que pugueu fer un cop d’ull a les tasques i conceptes que us hem volgut apropar durant aquesta segona setmana de confinament.
Turonins en xarxa, setmana 1 (PDF)

By |20/03/2020|Notícies, Sin categoría|

Feines 16-29 de març (Cicle Superior)

El procediment per fer aquestes activitats és el mateix que hem seguit a l’aula. Apunteu a la llibreta el títol de l’activitat i, a continuació, afegiu les respostes. No cal imprimir les proves.
Català

Tasca 1
Tasca 1 (Àudio)
Tasca 2
Tasca 2 (Àudio)
Tasca 3
Tasca 3 (Àudio)

Llibre de text del 2n trimestre pàgines de repàs:

Del tema 5 i 6:110-111
Del tema 7 i 8: 144-145
REPÀS TRIMESTRAL: 146- 147.
EXPRESSIÓ ESCRITA : fes un poema tenint en compte (4 estrofes de 4 versos)

Castellà

Tasca 1
Tasca 1 (Àudio)
Tasca 2
Tasca 2 (Àudio)
Tasca 3
Tasca 3 (Àudio)

Anglès

Tasca 1
Tasca 1 (Àudio)
Tasca 2
Tasca 2 (Àudio)
Tasca 3
Tasca 3 (Àudio)

Matemàtiques

Tasca 1
Tasca 2
Tasca 3

 

Repassem una mica:

Pàgina 14 I 15 : exercicis 1, 2, 10, 15 i 16.
Pàgina 30 I 31: exercicis 1, 8, 15, 17, 19 i 20
Pàgina 46 I 47: exercicis 1, 6, 9, 12, 14, 16 i 19
Pàgina 66 I 67: exercicis : 1, 8, 9, 12 i 19,
Pàgina 134 I 135: exercicis 1, 2, 3 i 6

Medi Natural

Tasca 1
Tasca 2

 

Matemàtiques

1 problema diari de la fitxa del mes de Març (2 fitxes)
Repàs dels temes 1 al 5 (5 fitxes)
1 problema diari de les fitxes “Llegeix i comprèn” (1), “Pensa i decideix” (2) i “I ara… resol” (2): (Total 4 fitxes)
Un total d’11 fitxes amb un temps diàri de 1 hora aproximadament.

Català
Llibre de text del 2n trimestre pàgines de repàs:

Del tema 5 i 6:110-111
Del tema 7 i 8: 144-145
REPÀS TRIMESTRAL: 146- 147.
EXPRESSIÓ ESCRITA :

Fes un poema tenint en compte (4 estrofes de 4 versos).
Fes un resum del llibre que estiguis […]

By |12/03/2020|Notícies, Sin categoría|

Hort a la primavera

 

Amb l’arribada de la primavera el projecte d’hort escolar torna a revifar. Durant l’hivern hem realitzat tasques de manteniment i ara tornem amb força plantant més enciam, bledes, cebes i patata!  Però la gran novetat d’aquesta primavera és l’hivernacle que ens han instal·lat, moltes gràcies a l’AMPA de l’escola per haver-ho fet possible!