“Des de fa 37 anys, la nostra Escola celebra el certamen poètic dels Jocs Florals, mantenint bastant fidelment l’essència que els va crear, és a dir, seguint la pauta temàtica d’Amor, Pàtria i Fe. Per tal motiu, cada any l’alumnat de Primària i de Secundària de l’Escola prepara uns textos en prosa i uns poemes que es presenten al concurs. Després, un jurat format per experts literats de Mataró en fa una valoració i dóna un veredicte. Per saber el veredicte i entregar els premis celebrem un acte al Foment al qual hi assisteix tot el professorat i l’alumnat, les famílies, els membres de la Fundació de l’Escola i, un Convidat d’Honor.

Com a Convidat d’Honor, cada any triem un personatge diferent vinculat al món de la cultura, ja sigui des d’una vessant política, literària, escènica, etc., que pugui assistir i presidir l’acte i que pugui fer un petit discurs de presentació.”