web_382_20050223120236

Origen

L’Escola El Turó va ser fundada el 1968 per l’Elisa Colomer i l’Eduard Trens, uns mataronins compromesos amb la realitat social del seu entorn i del nostre país, amb l’objectiu d’oferir un ensenyament en català i de qualitat a infants de famílies procedents de les diferents Comunitats Autònomes de l’Estat Espanyol. L’Escola, lligada amb els diferents moviments de renovació pedagògica, va optar per un ensenyament arrelat al país i a la seva cultura.

Decidits a proporcionar una educació de qualitat en un barri que havia crescut exponencialment a causa de les onades migratòries dels anys 60 i 70, compraren la casa Moragas i la convertiren en la tercera escola del barri.

Fidel al compromís dels fundadors, l’Escola es va anar adaptant a les necessitats del seu entorn amb un nou edifici per acollir tota la Primària i la Secundària, però la casa Moragas, que va veure passar les primeres generacions d’alumnes i avui acull les aules d’Educació Infantil, és el cor de l’Escola.

El desembre de 1986, l’Escola es va convertir en la Fundació Eduard Trens i Berenguer, en honor al seu creador.

50 anys

El 2018 El Turó va estar d’aniversari celebrant els seus 50 anys amb un ampli programa d’activitats i una exposició sobre com ha evolucionat l’educació al llarg de tot aquest temps.

L’acte d’inauguració del curs 2018-2019 es va fer a l’inici del curs 18-19 i s’hi va presentar el programa commemoratiu que es desenvoluparia durant tot el curs. Les activitats foren de tota mena i involucraven tota la Comunitat educativa: exalumnes, professorat d’ara i d’abans, famílies, alumnat, etc… Es van fer, entre d’altres coses, una exposició, una trobada gegantera, una caminada solidària i es va cloure l’any de celebració amb un sopar de final de curs obert a tots aquells que haguessin estat vinculats a l’Escola.

ÀLBUMS DE FOTOS

EL 50è ANIVERSARI ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ

Ideari

L’Ideari de l’Escola El Turó ha tingut des dels inicis uns eixos clars i definits que, tot i anar-se ampliant al llarg del temps, han constituït sempre la base de la seva tasca educativa: catalanitat i amor per la terra, aconfessionalitat, acolliment, atenció a la diversitat, respecte pels valors democràtics i el pluralisme ideològic, ús d’una metodologia activa i obertura a les famílies i a la ciutat per fomentar la participació i el sentiment de pertànyer a la gran família d’El Turó.