Projecte Educatiu de Centre

Visió: L’Escola El Turó es defineix com a laica, propera, plural, catalana i compromesa amb el Medi ambient i amb la Salut Integral de les persones, amb un Equip compromès en dotar l’alumnat de totes les eines, habilitats i capacitats necessàries que el faran competent per sortir i enfrontar-se a un món canviant i globalitzat.

Missió: L’Escola El Turó és un centre concertat i laic que ofereix les tres etapes de l’Educació obligatòria -Infantil, Primària i Secundària-, és a dir, un projecte complet des dels 3 fins als 16 anys en un entorn privilegiat de la ciutat de Mataró. En aquest camí, acompanyem l’alumnat en el seu desenvolupament educatiu i personal potenciant les seves capacitats, generant i compartint valors i orientant-lo cap al seu futur.

Gràcies a la ubicació del centre, disposem de llum natural a totes les aules amb vistes a la ciutat de Mataró així com de dos espais únics:

• Un pati de sorra exclusiu per a l’alumnat d’Educació Infantil amb sorrall, pales i galledes, elements diversos de joc simbòlic i construccions diverses per treballar les habilitats motrius.
  • Un espai amb taules i bancs de fusta per fer activitats a l’aire lliure, un hort propi per cultivar els nostres aliments i un hivernacle per aquells cultius que necessiten unes cures especials.

Valors: Som una escola petita i d’una sola línia, cosa que ens permet gaudir d’un clima on l’alumnat se sent acollit i segur i on es dóna un contacte directe entre les famílies i l’equip docent. Aquest fet facilita que el professorat pugui conèixer l’alumnat durant tota l’escolaritat i proporcionar a cada infant un seguiment personalitzat de la seva evolució com a estudiant i com a persona.

Objectius de l’Escola

A l’Escola El Turó Treballem per potenciar l’autoestima i la capacitat de participació de l’alumnat en el seu entorn, fomentem les activitats d’equip i l’ús de metodologies cooperatives per treballar continguts, valors i per desenvolupar l’esperit crític, la intel·ligència emocional i social, entre d’altres. Com a Escola, acompanyem el desenvolupament i aprenentatge de l’alumnat respectant el seu procés evolutiu i acollint la diversitat com un valor afegit.

Un altre dels nostres propòsits és la millora contínua de l’alumnat, mantenint un bon nivell acadèmic i competencial any rere any, per tal d’assolir el Perfil de sortida de l’alumnat que ens marquem des de la seva incorporació a l’Escola.

També tenim com a objectiu la innovació entesa en el seu sentit més ampli i incloent conceptes tecnològics, pedagògics i metodològics.

L’Escola, com a lloc d’ensenyament i aprenentatge, es proposa ajudar les famílies a promoure:

• El ple desenvolupament de la personalitat de l’alumnat.
  • La progressiva autoestima i la capacitat de ser protagonistes i responsables del propi procés educatiu.
  • L’adquisició de les competències bàsiques
  • La formació en el respecte dels drets i llibertats fonamentals de la persona.

• La promoció de la convivència i el respecte a la pluralitat lingüística, cultural i religiosa.

• El desenvolupament d’actituds que afavoreixin la participació responsable en la vida social i cultural.
  • El compromís per a la construcció d’una societat en la que sigui possible la pau, la cooperació i la solidaritat entre els pobles.

Línia Metodològica

A l’Escola El Turó utilitzem diverses metodologies en funció de les necessitats, de l’activitat, de l’etapa i dels objectius d’aprenentatge ja que sempre posem aquestes al servei del que millor faciliti l’assoliment de les competències. Així doncs, treballem per racons, per projectes, de manera cooperativa, amb gamificació, de manera manipulativa i també utilitzant les noves tecnologies.

Sigui quina sigui la metodologia utilitzada, el nostre objectiu final és l’estímul de la creativitat per resoldre situacions complexes, la potenciació de l’autonomia i la responsabilitat i l’experimentació i error com una oportunitat d’aprenentatge i autosuperació.